Kitap Tavsiyesi "Zaman Tüneli"




Micheal Crichton ile eşimin bana bu kitabı tavsiye etmesiyle tanıştığımı sanıyordum, ama daha sonrasında yaptığım araştırmada Jurrasic Parkın yazarı olarak yıllar önce farkında olmadan hepimizin hayatına girmiş olduğunu öğrendim. Bugün ki yazımın konusu Micheal Crichton'ın okuduğum tek eseri olan "Zaman Tüneli" isimli kitabı olucak. Ancak ilerleyen günlerde yazarın ilgi çekici hayatını sizlerle paylaşmayı planlıyorum..

Kitap hakkında çok fazla spoiler vermeden yazarın yaratıcılığını övmek üstüne kurulu bir yazı yazmayı amaçlıyorum ancak belli de olmaz:)

Günümüzde geçen kitap, bir grup arkeolog ve Silikon Vadisinde kurulmuş güçlü bir şirketin bir şekilde yollarının kesişmesiyle asıl konuya girmeye başlıyor. Bir nevi zaman tüneli yapmayı başarmış olan şirketin yaramaz çocuğu, geçmişe yolladıkları ve bir şekilde haber alamadıkları arkeolog ekibinin başkanını geri getirmeleri içi öğrencilerinden yardım istiyor ve tahmin edebileceğiniz gibi bu ilgiç teklifi ekip üyelerinin biri dışında diğerleri kabul ediyor. 1357 yılına, Fransada derebeylik dönemine giden genç ekibin yaşadıkları en çok ilgimi çeken kısım oldu.. Gerçekten ordaymışçasına detaylı tasvirlerin ve bir kaç çizimin yardımıyla, ortaçağda insanların yaşam koşulları hakkında yerleşik bir fikre sahip oluyorsunuz.. Kitabın kurgusu o kadar güzel ve ilgi çekici ki aslında bu verdiğim detaylardan ziyade kurguya odaklanıyorsunuz..

Bilimle ilgilenen kişiler için, zaman makinasının mantığının detaylı ve bilimsel bir dille anlatıldığı, hatta ispatının yapıldığı bölüm ilgi çekici olabilir.. Şiddetle tavsiye edebileceğim bir kitap, zaten Jurrassic Parkdaki yaratıcılığını referans olarak alırsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.. İyi okumalar..

Yorumlar