31 Ocak 2013 Perşembe

Muhteşem Yüzyıl 84. Bölümde Neler Oldu? (30/01/2013)


Geçen bölümd Şah Sultan Hürrem'e ben kolay lokma değilim mesajı vermişti. Zaten icraatlarından bunu anladık. Şah Sultan'ın da kendi tarafında olmadığını anlayan Hürrem, savaş kılıçlarını kuşandı. Pargalının ölümü nedeniyle Hatice Sultanı üzmemek adına bayram eğlencesi düzenlemekten vazgeçmişti, ancak Şah Sultan'ın kendi kocasını kubbe veziri yapmasından sonra bayram eğlencesi düzenlemeye karar verdi. Bunu duyan Hatice Sultan gitti sarayı bastı. Hürrem'e bir sürü hakaret etti. Mihrimah da dayanamadı ve validemle böyle konuşamazsınız dedi. Halasına karşı geldi! Hürrem çakması Şah Sultan ise eğlenceden haberdar olunca, gayet mantıklı bişey yaptı ve Süleyman'a gidip gel birlikte benim oğluma bakalım sizi özledi diyip, onu hareme doğru çekti ki kendisi ispiyoncu olmasın padişah kendi gözleriyle görsün diye. Tam Hatice Hürrem'e esip gürlüyordu ki Süleyman girdi içeri ve Hatice'ye sarayına dön dedi, ben izin verdim dedi. Şok şok şok! Heydi gidi koca sultan sen bu hallere düşücek adam mıydın? Hatice bi bozuldu ki herkesin içinde. Cümle alem de şahit oldu Hürrem'in gücüne. 

Tabi hemen arkasından intikam planları başladı. Pargalının 40'ı çıkmadan Hürremi öldürmeyi planladılar ve bu iş için Mahidevran'ın Manisadan getirdiği erkek çocuğu saçlı kızı kullanmaya karar verdiler. Nitekim Pargalının 40 mevlütünün olduğu gün kıza talimat verdiler. Hürrem hamamda yıkanırken kız 2 kişinin boğazını kesti, Hürrem ve Hürrem'i yıkayan kız kaldı sadece hamamda. Tam onların arkasında elinde bıçakla beklerken dizi bitti..

Mihrimahla bayık sevgilisi Taşlıcalı aşkı sona erdi. Mahidevran Taşlıcalıyı çekti kenara, ya Mihrimah'tan ayrılıp bizimle Manisa'ya gelirsin ya da burda kalırsın, tercihini yap dedi. Taşlıcalı da Mihrimahtan ayrıldı. Mihrimah çok üzgün, ağladı zırladı. Hürrem'de kızıyla dertleşmeye yanına gittiğinde Mihrimah herşeyi anlattı. Hürrem'in çocukla konuştuğunu sanıyormuş ama aslında öyle olmadığını çocuğun kendi iradesi olduğunu anlayınca daha da hırslandı. Artık annesi kimle evlen derse onla evlenir. ( Zaten Rüstem Paşayla evlenmesi gerekiyor).

Şehzade Mustafa da Mahidevranla birlikte Saraydan ayrıldı. Koruyu kollayıcı abi modundaydı. Zaten tarihte de çok sevilen hırsları olmayan biri olarak biliniyormuş.

Bali Bey süpriz şekilde diziye geri döndü ama kalıcı mıdır bilemem. Kanuniye suikast haberi almış, payitahta gelmiş. Mihrimah küçükken pek bir aşıktı kendisine. Karşılaşınca çok mutlu oldu. Biri gitti biri geldi yani:P Rüstem Paşa bildiğiniz gibi kubbe veziri olamayınca Hürrem başka yollar aramaya başladı. Ayaz Paşa Hürem'in bu hallerinden çok rahatsız ama bir şekilde kaptırdı paçayı kurtulamıyor. Hürrem Rüstemin inatla Divana girmesini istediğini Ayaz Paşaya söyledi, o da başka bir yol önerdi. Rüstem önce Diyarnbakır Valisi oldu. İlerleyen zamanda Divan'a girmesi için bir adım ilerlemiş oldu yani. 


Bu arada ilginç bir olay yaşandı. Şah Sultan Hürremi içten yıkma konusunda gayet kararlı. Rüstemle gizli bir görüşme yaptı ve artık benim için çalışıcaksın dedi. Asıl bomba Rüstem'in buna hayır dememesi oldu, ama hiç birşey de demedi. Bakalım neler olucak?

Şah Sultan'ın ikinci hamlesi ise Nigar Hatun'u Hürrem'e karşı kullanmak oldu. Nigar Pargalının mezarının başında ağlarken Şah Sultan Nigarla konuştu. İbrahimin öcünü almak için benimle ittifak kur dedi. Şah Sultan
Rüstemle Mermer Köşkte görüşürken Nigar Hatun giti Hürrem'e Rüstemi şikayet etti, Şah Sultanla görüşüyo dedi. Hürrem de neden sana inanayın neden bana böyle bişey söylüyosun dedi. Nigar da önceden ezberlediği gibi çocuğum ortada yok bana ancak siz yardım edebilirsiniz dedi. Hürrem'in içine kurt düşürdü. Hürrem de sonradan Rüstemi sorguladı, Rüstem bişey anlatmayınca görüştüğünüzden haberim var neden bana söylemedin dedi. Beni tebrik etmek istemiş sizi rahatsız etmek istemediğim için söylemedim gibi bişeyler saçmaladı ama Hürrem yemedi, herşeyi bana haber vericeksin dedi. 

Bakalım Hürremin bir sonraki hamlesi ne olucak?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Follow Me From Bloglovin

Follow on Bloglovin