Yılbaşı Ağaçları Bütün Yıl Kalsın Mıııı?

Hayatında daha önce bir yılbaşı ağacına sahip olmamış biri olarak, bu yıl aldığım yılbaşı ağacının boyutunu birazcık abartmış olmam benim değil annemin ayıbıdır, ziraa annem evi kirleteceği gerekçesiyle yılbaşı ağacını eveden içeri sokma yıllarca. Ben de evlenir evlenmez hemen bir yılbaşı ağacı alıp evin baş köşesine kurdum :) Ne kadar zormuş ağaç ve süsleri seçmek, kılı kırk yardım, internetten araştırdım mağazaları dolaştım... Yok ağacın boyu yok süslerin modası, yok efendim ağaç dallarının sıklığı derken en sonunda bu zorlu görevi tamamlayarak huzura erdim ve ağacımı gelecek seneye kadar kaldırmama kararı aldım.. ( Tabi kararı alırken eşimi hiç hesaba katmamışım, belki kaldırmak zorunda kalabilirim çünkü o benim gibi görmemiş değil:P)

Efendim yılbaşı geçmiş olabilir ama yılbaşı ağaçları hala bi çok evde varlığını sürdürmekte.. Ben de hem kendi ağacımı göstermek hem de seçim yaparken öğrendiğim detayları paylaşmak istiyorum...

Ben yola çıkarken ağaçtan çok süslere odaklanmıştım ama ağacın boyu ve kalitesi, aynı zamanda ağacı koymayı planladığınız yer süslerden daha önemli.. Öncelikle ağacınızın çok seyrek olmamasına dikkat edin, çünkü istediğiniz kadar kaliteli süs alın, seyrek dallarda kendini göstermiyor.. Benim aldığım ağacın boyu 180cm.. Yoğunluk olarak, en yoğun olanın bir düşük modeli.. (Burada benim için belirleyici olan fiyat oldu. Şu durumda bile ağaca ve süslere toplam 150 TL harcadım)

Yılbaşı ağacınızı seçtikten ve nereye koyacağınıza karar verdikten sonra sıra geliyor en zevksiz bölüme! Dalları tek tek açmaya.. O kadar pis ve zahmetli bir iş ki, 15 gün için kurmaya değmez, en iyisi vazgeçin:P Yok yok vazgeçmeyin, en az 1 ay önceden ağacınızı kurun ki, hazırladığınıza değisin.. Dalları dikkatli bir şekilde açıp, yere düşen yaprakçıkları süpürdükten sonra en güzel kısım başlıyor. Süsleme:))

Yılbaşı ağacı süsü deyip de geçmeyin, zira modası var! Ben yeşil ağaç aldım, ancak bu yıl beyaz ağaçlar da çok modaydı..

Yeşil ağaçları süslemek için bu yıl beyaz ve kırmızıyı aynı anda barındıran mat renkli objeler modaydı.. Bildiğimiz klasik parlak yılbaşı topları yerine bu yıl yuvarlak modeller çok sınırlı kullanılmak kaydıyla, daha çok köşeli ya da hediye paketi gibi figürler kullanıldı.. Ben kendi ağacımda kırmızı fiyonk, çam kozalağı, gümüş simli peri figürü, kırmızı-beyaz renkli çan, yine kırmızı beyaz renkli hediye paketi, kırmızı top, kırmızı-beyaz kalp ve yıldızlar kullandım. Işıklandırma olarak 4metre beyaz ışık tercih ettim. Ancak 4 metre daha ilave etsem daha iyi olabilirdi, ama ben tembelliğimden gidip alamadım:)

Eğer siz daha geleneksel bir ağaç süslemek istiyorsanız ışık olarak renkli ışık kullanmalısınız, çünkü beyaz ışık biraz daha soft duruyor. Renkli ışıkların üzerine kızmızı parlak toplar alın. Hatta ışığınızı 12metre alabilirsiniz çünkü klasik ağaçlar bol ışıklı çok güzl duruyor.

Gelelim beyaz yılbaşı ağaçlarına.. Resimlerden görebileceğiniz gibi benim evimde beyaz renk hakim olduğu için beyaz ağaç yok olup gidecekti, oyüzden tercih etmedim ama beyaz ağaçlar da çok modern bir şekilde süslenebiliyor.. Geçen sene beyaz ağaç üstüne sadece tek renkli süslemeler modaydı. Örneğin sadece mor.. Bütün aksesuarlarınızı ve bulabilirseniz ışığınızı da mor alarak çok güzel bir ağaç süsleyebilirsiniz..

Beyaz ağaç konusunda asla yapılmaması gerekenler ise çeşitli renkleri bir arada kullanmaya çalışmak. Genelde kötü bir sonuç veriyor (İstisnaları hariç tutuyorum). Bir de beyaz ağacı kırmızı süslerle süslemek çok şık durmuyor, bilginiz olsun..
Üstteki resimde görünen sürahiye geçirilmiş yılbaşı süsü tahmin edebileceğiniz gibi kapı süsü.. Asma yeri kopunca ben de vazoya geçirdim.. Ayrıca Ağacımla uyumlu olması açısından birer minik kalp de televizyonumun iki yanında duran ağaçcıklara astım.. Pek sevimli oldular..
Şimdi ben bunları nasıl kaldırayım??


Yorumlar