Çeyiz Alışverişi Yapanlar İçin Küçük Ev Aletleri Önerileri

Daha bir yılı doldurmadığımız için yeni evli varsayabilirim kendimi. Düğün alışverişi sırasında internetteki yorumlar benim için çok yönlendirici olmuştu. Düğün aşamasında düşünmeniz ve sonuca ulaştırmanız gereken o kadar çok detay var ki, bazı şeyleri fazla önemsemeden almak, sonrasında keşke dedirtebiliyor insana. Ben o süreçte işten çıkıp hergün dükkan dükkan gezen birisi olarak biraz tecrübelerimi paylaşmak istedim. Mutfağımda küçük dekorasyon öğeleri ile kırmızı rengi serpiştirmeyi düşüdüğüm için, küçük mutfak aletlerimi  de metalik kırmızı ürünler kullandım. 

Kırmızı renkte pek çok markanın ürünü olduğu halde hepsi metalik renkte değil. Daha çok eski araba boyalarına benzeyen, suluboya ile boyanmış gibi mat tonlarda. Benim markaların içinde en çok kırmızısını beğendiğim Arçelik'in LAL serisi oldu. Evet ben renklere göre alışveriş yaptım, özelliklerine çok fazla dikkat etmedim ama neyse aldığım markaların belli bir kalitenin üstüne olmasından dolayı ürünler de pratik anlamda kullanışlı çıktılar.

Mutfak robotu olarak Arzum'un Çubuk Blender setini aldım. Doğrayıcı haznesi geniş, 1,5 litre. Motor gücü de gayet yeterli 700 Wat gücünde. Buz kırma özelliğine sahip. Ben şimdiye kadar hiç buz kırmadım ama köfte yaparken kıymayı ve diğer harçları içine koyup yoğurmak amaçlı çok kullandım. Buz kırmak kadar makinayı zorlayan bir işlem çünkü ağdalaşıyor bir süre sonra. Bu konuda gayet başarılı ve yeterli. Ayrıca bir çırpıcı da almadım. Çırpıcısı çift ayaklı olduğu için kekleri hep Arzumu kullanarak yapıyorum. Tek dezavantajı sadece iki hız seviyesinin olması. Bir tanesi normal hız, diğeri turbo hız. Ben şimdiye kadar gerek duymadım çünkü keki ilk başta turboda yapıyorum, ununu ve kabartma tozunu koyduktan sonra normal hızda karıştırıyorum. Ancak bir kaç farklı hız seviyesi olsaydı hiç fena olmazdı. Bir de litre olarak geniş gelebilir bazılarınıza. Ben neredeyse her gün yemek yapan biri olarak tezgahımdan hiç kaldırmıyorum. Soğanları doğrarken yada salata için havuç rendelerken sürekli yardım alıyorum oyüzden geniş hazne benim işime yarıyor.


Çaycı olarak Arçeliğin Lal serisine ait çay makinasını aldım. Çok çok çok memnunum. Bir kere çok dekoratif. Misafir geldiğinde salona götürüyorum, salon masasının üzerine koyuyorum ve ordan servis yapıyorum. Gören herkes çok beğendi. Su kaynayıp kullanmaya hazır hale geldiğinde mavi ışık yanıyor. Sesinden fark etmesem bile renk hemen dikkatimi çekiyor. Üstteki demlik kısmı 700mililitre, bir çok çaycıdan daha geniş.Alt haznesi ise muhteşem 2,5 litre. Şefaf yüzeylerin tamamının cam olduğunu söylemeliyim. Plastik olanlara göre inanın tadında bile fark oluyor. Ben çok memnunum, şiddetle tavsiye ederim.

Tost makinası olarak da yine Arçeliğin Lal serisinin tosta makinasını aldım. 3 seviyeli ısıtma gücüne sahip. Başka markalarda daha çok seviyeli olanlar mevcut ama inanın fazla seviyeye gerek yok. Altı üstü tost yapıyosunuz zaten:) Pişirme tepsileri çıkarılıp yıkanabilir özellikte bu nedenle temizlenmesi çok rahat. Tırtıklı yüzey tost için, arkasındaki düz yüzey ise köfte, balık, tavuk yapmak için kullanışlı. ben bazen köfte yapıyorum. Tavaya göre biraz daha uzun sürede bişiyor ama fazla yağ gerektirmediği için daha sağlıklı bence. Ben çok memnunum, fazla da yer kaplamıyor. Daha geniş ve profesyonele yakın modellerde mevcut ve çok güzeller. Ben fazla yer kaplamasını istemediğim için boyu benim için ideal. Yanyadan üç tost yapabiliyorum rahatlıkla. Zaten iki kişiyiz, bizim için yeterli.

Arçeliğin kırmızısını çok beğendiğimden ve emiş gücü 2400Watt olduğunda dolayı ben bu modelini tercih ettim. Toz torbalı bir model. Sessiz çalışıyor diye aldım ama çocuk uyurken çalıştırılmaz bence. Çok sessiz değil yani. Ben elektrik süpürgesinden fazla anlamıyorum açıkçası. Kullarken 2400 Watt'ı çok az kullanıyorum. Genelde 1800'ü tercih ediyorum çünkü makina çok güçlü kollarım yoruluyor. Ancak eşim 2400'de gayet başarılı:) Fazlasıyla güçlü bir makina hiç tereddüt duymayın bu konuda. Onun dışında, ben sulu makina almayı tercih etmedim çünkü pratik gelmedi bana, bi de suyun ağırlığı olucaktı. Yok efendim suyunu değiştir boşalt falan bana ters. Tembel işi olsun dedim:) Toz torbası da ufak değil. 2 ayda bir değiştiriyorum. Işıkta simli simli parlıyo, benim için en önemlisi bu desemde, gayet kaliteli bir makina olduğuna kefilim. Bazı markalarda toz torbalı modeller dışarıya toz veriyormuş. Çift filtresi olduğu için ben öyle bir problem yaşamadım. 
Umarım alışverişiniz esnasında bu bilgiler size yardımcı olur.

Yorumlar

  1. Hepsi çok güzeller mutlu günlerinizde kullanmanızı dilerim benim ürünlerimi incelemek isterseniz bloğuma beklerim http://crazyhatos.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. çeyiz
    alışverişi yapanlar için küçük ev aletleri önerileri harika insan hepsini almak istiyo ama nasıl :))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler, bizde evimiz için en iyi blender seti olarak düşündüğümüz CookPlus markasını Karaca'dan aldık, çok yoğun kullanmamıza rağmen 2.ayında motoru yandı. Geri iade ettik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder