4 Mart 2013 Pazartesi

Baharın Mucizesi Maydanozlarım:))

Haftasonu İzmir'de bahardan kalma bol güneşli günler yaşadık. Hatta kahvemi yapıp, açılır sandalyemi alıp, Makro İktisat okudum balkonumda, öyle güzeldi yani:) Güneş insana nasıl da hayat enerjisi veriyor, hayat daha bir pembeleşiyor sanki. Herşey pozitif, çözülemeyecek sorun yokmuş gibi, hatta zayıflamaya çalışan biri olarak hemencecik kilo verebilirmişim gibi geliyor:)) Lütfen hemen Nisan gelsin, piknikler başlasın, tişörtün üstüne ince triko giyerek işe gidelim. Mayısta ayaklarımızı denize sokalım hatta denize girelim. İzmiri bu yüzden bu kadar çok seviyorum işte. Güneşi bol ve inanır mısınız geçen sene 23 Nisan günü arkadaşlarımızla toplanıp Özdere'de bir otele gitmiştik ve ben o gün denize girdim! Tabiki biraz üşüdüm, malum deniz suyu havadan daha geç ısınıyor ama hava öyle güzeldi ki dışarı çıkınca ısınıverdim. We love İzmir:)




Bu hafta biraz rahatsız olduğum için haftasonu dershaneye gidemedim. Onun yerine o gün işlenecek dersleri evde kendim okumaya çalıştım kitaptan. Arayı fazla açarsam ucu kaçabiliyor çünkü. İşte böyle güzel, güneşli bir günde evde olunca balkon keyfi yapmak için balkona bir çıktım ki aman Allahım!!! Geçensene tohumunu ekip de fazla ürün alamadığım maydonozlarım güneşle birlikte birden bire boy vermişler. 




Geçen sene düğündü balayıydı, tatildi, eve alışma heycanlarıydı derken benim için pek önemli olan projelerimden birini gerçekleştirmekte mevsimsel olarak geç kalmıştım. Balkonumda organik tarım yapıcaktım:) Ama tohumları geç ekince maydonozlarım çok az büyümüştü. Resimde görünen 2. saksıya ektiğim domateslerim azıcık filizlenip ölmüştü. 3. Saksıdaki biberlerim ise yemyeşil filizlenmiş ama meyvesini veremeden mevsimi geçmişti. Ben de bütün kış boyunca saksılara hiç bakmadım. Hatta okadar ki saksılarım kışın kedilerin sıcak sığınağı olmuştu. Geceleri üzerine yatıp uyuyorlardı. Pazar günü balkona çıktığımda maydonuzların hali malumunuz. Toprak ana hiç birşeyi heba etmiyor. Allahın mucizesi bu olsa gerek. Hiç sulamadım bakmadım ilgilenmedim ama bir kaç gün önce yağan yağmur ve arkasından açan güneş maydonuzlarımı büyütü vermiş. Hatta domates ve biberlerden de minik filizlenmeler vardı. Hemen suladım tabi, ve ertesi gün maydonuzlarım biraz daha büyüdü:) Çok mutluyum pek mutluyum. Ben ki çiçek bile bakamayan, hatta suyun içinde kendi kendine büyüyen bambuyu bile öldüren biri olarak maydonozcuklarımı mucizesinden dolayı içimde kelebekler uçuverdi.

7 yorum:

  1. Neeeee bambu öldü mü? Bana bunu demiyecektin, demiyeydin iyiydi yani:)

    YanıtlaSil
  2. Benim bi suçum yok, intihar etti o:)

    YanıtlaSil
  3. Merhabaa ben de geldim :) Ama ama ama ben çok kıskandım bu maydanozları:)

    YanıtlaSil
  4. Hoş buldum diyorum biraz geç de olsa :)

    YanıtlaSil
  5. http://cdn.homedit.com/wp-content/uploads/2012/05/herbgardenbefore6.jpg
    Bahsettiğim görüntü...

    YanıtlaSil
  6. Harika fikir. Ustten suluyorlar sanirim. Tesekkurler:)

    YanıtlaSil