1 Mart 2013 Cuma

Çalışan Kadının Misafir Ağırlaması Böyle Olur

Dün akşam üstü 2 kişilik küçük bir misafir gurubunun akşam bizi ziyarete geleceğini öğrenince ne yapsam telaşına düştüm hemen. Markete gitmeye bile vaktim yoktu desem yeridir. Evde olan malzelemelerle uydurmasyon bi menü ortaya çıkardım. Öncelikle ilk defa denediğim elmalı havuçlu kek yaptım. Keki o kadar beğendik ki onu ayrı bir postta anlatıcam. Kekin yanına makarna salatası ve actifryda tavuk göğsü yaptım. Akşam yemeğiyle çay arası bişey oldu.

Makarna salatası:


Yarım paketten biraz fazla kelebek makarna tuzlu suda haşlanırken bir yandan kornişon turşuları halka halka doğradım. Konserve kırmızı biber közlemesinden 2 adedini de küçük küçük doğrayıp üzerine haşlanmış mısır döküp karıştırdım.


Makarna haşlandıktan sonra geniş bir kaba alıp alıp biraz soğumasını bekledim. Ilık hale gelen makarnanın üzerine 750 gr kadar yoğurt döküp güzelce karıştırdım. Karışım homojen hale geldikten sonra iç malzemesini de üzerine döküp, son kez tekrar karıştırıp servis kabına aldım. Üzerini nane ile süsleyip, buzdolabına yolladım:)



Soya soslu ve kimyonlu tavuk göğsü:





Actifry çalışan kadının kurtarıcı, seviyorum, seveceğim:) Tavuk göğsünü ufak ufak doğrayıp 1 yemek kaşığı zeytin yağı koyduğum actifryın içine aldım. Yaklaşık 3 dakika piştikten sonra üzerine 2 yemek kaşığı kadar soya sosu, bir tatlı kaşığı kimyon ve bir tatlı kaşığı kekik ekleyerek yaklaşık 12 dakika kadar pişmeye bıraktım. Pufuduk pufuduk piştiler, hem de beni hiç yormadılar:)

2 yorum:

  1. tavuklarına bayıldım been... ellerine sağlık. mutlaka deneyeceğim;)

    YanıtlaSil