15 Mart 2013 Cuma

Gelinliğim ve Gelin Saçım


İlkbahar ve yaz ayları evlilik ayıdır ülkemizde ve şu dönemlerde gelinlik telaşına düşmüş çokça genç kız vardır eminim. Ben gelinliğimi seçerken hem bir çok yer dolaştım hem de sosyal ağlardaki arkadaşlarımın ve bloglarda düğün fotoğraflarını paylaşmış bir çok kişinin gelinliğini inceledim. Bu dönemde ön hazırlık yapmak işimi kolaylaştırmıştı. Gördüğüm kadarıyla çeyiz hazırlığında olan, düğünü yaklaşmış olan bir çok blogger arkadaşımız var. Ben de belki biraz fikir olur diye, fotoğraflarımı paylaşmak istedim.

Gelin saçımı Bornova'da güvendiğim bir kuaföre yapırdım ve makyajımı tabi. Saç ve makyajını farklı yerlerde yaptıran arkadaşlarım da oldu, ama inanın bana o gün o stressle buna pişman olabilirsiniz. Gelinlik ağır bir kıyafet ve hareket etmesi güç. Sağa sola koşturmak yerine emin ellere kendinizi teslim edin ve sıradan bir genç kız olarak girdiğiniz kuaförden gelin olarak çıkın:)




Tercihimi porselen makyajdan yana kullandım, zaten kuaförlerde sizi buna yönlendiriyor. Normal makyaja göre biraz daha pahalı ama performansı güzel. Bütün gece akmadı. Ancak rujunu tazelemeniz gerekiyor. Nişan törenimde normal makyaj yaptırdım. Fondoten ve pudra kullandıkları için o makyajım da bozulmadı. Yani illa porselen makyaj şart değil. İmkanlarınızı zorlamak istemiyorsanız normal makyaj da yaptırabilirsiniz. Ancak porselen makyaj daha doğal duruyor.



Gelinliğimin arkasında bağacık kullanmadım. Çok eskilerde kaldı bağcıklı gelinlikler. Modaevi bile tavsiye etmedi ki onlar için daha uğraştırıcı düğme dikmek. Ben inci düğmeler diktirdim sırt kısmıma, daha zarif oldukları inancındayım. Gelinliğimin eteğinin arka kızmında ise toplamalar yaptırdım, romantik bir hava kazanması için. Daha zengin bir görüntü ortaya çıkıyor. Biraz da kuyruk bıraktırdım. Ama kuyruk konusunu abartmamanızı öneririm zira dans ederken biraz zorluk çıkıyor hem de altta toplanan kuyruk gelinliğin havasını bozuyor. Yürürken arkanızda hafif bir uzunluk oluşturacak kadar kuyruk yeterli olacaktır.



 Saçımda ise romantik topuzu tercih ettim. Görüntüsünden çok memnun olmakla birlikte gecenin sonuna doğru öndeki perçemlerde ve topuzumun arka kısmında biraz düşme oldu. Düşmeyi minimuma indirmek için tapozun altından kullandım duvağımı. Öncedeki perçemlerin düşmesini engellemek için ise biraz sprey kullandık ama ben fazla olmasını tercih etmedim ziraa ozaman çok sert bir yapıya kavuşup, deyim yerindeyse düğün topuzuna dönüşüyor saç:)


Taç konusunda ise çok fazla söylebileceğim bir şey yok, çünkü benim gelin tacımı kardeşim seçti. Benim için anlamı büyük. Taçlar biraz başınızı ağrıtabiliyor maalesef. Belki kumaş yapılı taçlar kullanılabilir, onlar da her saç modeline olmuyor. Bir de ben prenses havası yakalamk istediğim için yüksek taç tercih ettim. Tacımda da inci işlemeler vardı. Gelinliğimin arka düğmeleri ve ön işlemeleri de incidendi.



Dediğim gibi gelinliğimin üst kısmında inci ve beyaz boncuk işlemeleri tercih ettim. Gümüş rengi parlak boncuklar uzaktan gri bir görünüme neden oluyor. Parlamasındansa, saf beyaz bir şekilde kalsın istedim. gerçi bayağı bir işleme var üst kısmında. Zaten özellikle üste bedenine aşık olmuştum gelinliğimin.


Gelinliğin etek kısmında ise tül yerine organze ve kumaş tercih ettim. Sadece tülden yapılan prenses etek modellerini de çok seviyorum, ancak o kadar çok gördüm ki gelinlik bakarken, biraz uzaklaştım sanırım.







Son olarak bekar arkadaşlarımın ismini yazarken. Hiç birinin adı silinmedi maalesef:)

30 yorum:

  1. çok güzel görünüyorsun canımm maşallah :) Allah mutluluğunuzu daim etsin :)

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler boşnak kızı, darisi basina:)

    YanıtlaSil
  3. Kuzu üst kısmın daha detaylı fotoğrafını koysaymışsın keşke, olay bencede üst kısımdaydı zira:) ayrıca neden silinmedi acaba tükenmez kalemden olmasın:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın hemen yeni bir postta ekliycem en kısa zamanda. Tükenmez kalemin etkisi AZICIK olabilir tabi:) O anda başka kalem bulamadım.

      Sil
  4. Çok güzel olmuşsun maşallah :)Allah mutluluğunuzu bozmasın.Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.,İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim büşracım. Ben de takipteyim:)

      Sil
  5. Seni mimledim canım haberin olsun:)

    YanıtlaSil
  6. Canımm merhabaalar:)
    Çok güzel mekan çekimleri ve gelinliğin ayrıca saç rengine de bayıldımmm :)

    YanıtlaSil
  7. Hos geldin, Tesekkur ederim canim:) begenmene cok sevindim:)

    YanıtlaSil
  8. Çok duygusal resimler,hepsi çok hoş.
    Bir ömür boyu mutluluklar dilerim..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Duygusal:) ben de hep oyle dusunmusumdur ama gelin kendim oldugum icin sadece bana oyle geliyor heralde derdim. Yorumunuza cok sevindim:)

    YanıtlaSil
  10. benimde dügüne 3 ay kaldi suan cok heyecanliyim cok güzel bir gelin olmussun darisi basimiza ins :) ayrica blogunu yeni buldum bütün seyfaalri gezmeliyim takibe aliyorum

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  11. Hayirlisi oldun tatlim darisi basina insallah. Gelinlik oyle bisey ki buyulu gibi, her gelin guzel:) eminim sen de cok guzel olucaksin..

    YanıtlaSil
  12. Maşallah canım, ne güzel olmuşsun :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim Biluncum:)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel görünüyosun Allah mutluluğunuzu daim etsin
    Banada beklerim :)
    evleniyorumm.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Tesekkur ederim gun:) geliyorum hemen

    YanıtlaSil
  16. çok güzel görünüyorsun.
    mutluluklar dilerim ;)

    YanıtlaSil
  17. saç rengine de modeline de bayıldıım :) benimde az kaldı düğünüme bakalım nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok heycanlııı.. hadi bakalim hayırlısı:))

      Sil
  18. çok güzel gözüküyorsun canım kuaförünü merak ettimm bende hala arıyorum güveneceğim kuaför yok ta :(

    YanıtlaSil
  19. Tesekkur ederim vildancim. Ben bornovadaki ibrahim&ibrahim e gittim. Fiyat olarak da iyiydi

    YanıtlaSil
  20. Maşallah, Allah (c.c.) nazarlardan korusun.
    Mutluluklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  21. SAÇINDA HARİKA GELİNLİĞİNDESENDE :) ÇOK ZARİF GÖRÜNÜYOSUN CANM MAŞALLAH NAZAR DEĞMESİN :)

    YanıtlaSil
  22. güzel bir gelin olmuşsun hep mutlu ol :)

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel bir gelin olmuşsun canım. Bir ömür boyu mutluluklar diliyorum. Yeni bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  24. Saç şeklinizi özlelikle çok beğendim, size de çok yakışmış yüzünüzü görmesek de, herkese yakışmaz :)

    YanıtlaSil

Follow Me From Bloglovin

Follow on Bloglovin