19 Mart 2013 Salı

Tarihte Kadın Papa Vakası ve Cinsel Muayene


Peksevdiğim tarihçi Murat Bardakçı Pazar günü yine çok güzel ve bilgilendirici bir yazı hazırlamış. Konu ise çok ilginç. Bildiğiniz gibi Roma, son günlerde Papa seçimi nedeniyle sürekli gündemimizdeydi. Özellikle Dan Brown'un Melekler Ve Şeytanlar kitabını daha önce okuyanlarınız varsa, bu süreçte yaşananları daha bilinçli bir şekilde takip etmişlerdir. Bilmek çok elzem mi? Ne alaka? Tabi ki değil, hatta bize ne, ama işte insanoğlu merakına yenik düşüp bi şekilde habedar oluyor. 

Sevgili Murat Bardakçı, konuyu çok güzel şekilde analiz etmiş, ama bilmediğimiz bir açıdan. Ben yazıyı okurken, yeni seçilen Papa'nın ilk önce cinsiyet muayenesinden geçtiğini hatta tarihte kadın bir papa olduğunu ve sokak ortasında birden bire doğum yaptığını, ve bu durumda şoka giren kardinallerin kadın Papa'yı ve çocuğunu oracıkta öldürdüklerini bilmiyordum.  Merak edenler için yazının tamamı şuracıkta. 

http://www.haberturk.com/yazarlar/murat-bardakci/828224-kardinaller-yeni-papaya-biat-etmeden-once-testislerini-iyice-bir-kontrol-ederler

2 yorum:

  1. Yaaaaa ben neden okumuyorum bilmiyorum habertürkte köşe yazdığını bu adamın hemen takibe aldım...

    YanıtlaSil
  2. Yazinin tamami cok ilginc bilgilerle dolu. Cok degerli bir tarihci

    YanıtlaSil