16 Nisan 2013 Salı

Baharda Kendimizi Meyve Yiyerek Tedavi Edelim:)

Bugün Hürriyetin internet sitesine dolanırken çok faydalı bir yazıya rastladım ve hemen sizinle paylaşmak istedim. Bahar geldiğinde genelde herkes rejim moduna girdiğinden ve yeni yeni meyveler çıkmaya başladığından, meyve tüketimi artıyor. Madem meyve yiyoruz bari neyin neye faydası var ve günlük hayattaki sağlık problemlerimizi meyvelerle nasıl tedavi edebiliriz öğrenelim istedim. Yazının aslın burda. Ben bu yazıya günlük hayatta en çok kullandığımız besinleri aldım.Ancak benim yazımda olmayan daha bir çok besin var, bakmanızı tavsiye ederim.

 Badem: Hamile kadınlar karınlarına sürerse çatlamayı önler, basura sürülürse şifalıdır, yağı kulak ağrısına iyi gelir, cinsel gücü artırır.

Badem: Hamile kadınlar karınlarına sürerse çatlamayı önler, basura sürülürse şifalıdır, yağı kulak ağrısına iyi gelir, cinsel gücü artırır. 

Demekki neymiş, hamile kalınca bol bol badem tüketiyormuşuz.. Ama çok yenirse mideye zararlı olduğunu duymuştum.


 Böğürtlen: Meyveleri çok gelen aybaşı kanamalarını azaltır, müsil etkisi yapar, antiseptik özelliği vardır.

Böğürtlen: Meyveleri çok gelen aybaşı kanamalarını azaltır, müsil etkisi yapar, antiseptik özelliği vardır.
Aslında bu tam benim için. Müsil etkisi yapsa pek fena olmazdı hani:) Ama ben çok sevemedim tadını maalesef. Sadece tatlıların içinde ve dondurma olarak tüketebildiğim bir meyve.

 Ceviz: Zekayı artırır, sindirim sistemi bozukluğunu giderir, dişeti çekilmesinde etkilidir, damar açar.

Ceviz: Zekayı artırır, sindirim sistemi bozukluğunu giderir, dişeti çekilmesinde etkilidir, damar açar. 

Özellikle hamile olan arkadaşlarım çok tüketirlerdi cevizi, çocuğun beyin gelişimine katkısı olduğunu söylüyorlar. Bence iştah dengeleyici özelliği de var. 

  Defne: Bağırsak kurtlarına, öksürüğe, migrene, kolite karşı etkilidir, böbrek ve mesane kumlarını döker.

Defne: Bağırsak kurtlarına, öksürüğe, migrene, kolite karşı etkilidir, böbrek ve mesane kumlarını döker.

Ben defne yaprağını bazen et yaparken kullanıyorum. Onun dışına nasıl kullanılacağı hakkında bir fikrim yok. Bilgisi olanlar benimle paylaşırsa sevinirim, ziraa migrene iyi geliyor.


 Erik: Kalp çarpıntısını keser.
Erik: Kalp çarpıntısını keser. 
Aşık olsak bile mi:)

 Fındık: Dimağı kuvvetlendirir, nezleye iyi gelir, menopoz döneminin kolay geçmesini sağlar.

Fındık: Dimağı kuvvetlendirir, nezleye iyi gelir, menopoz döneminin kolay geçmesini sağlar.

 Hurma: Kansere karşı koruyucudur, dişetlerini kuvvetlendirir, doğumu kolaylaştırır.

Hurma: Kansere karşı koruyucudur, dişetlerini kuvvetlendirir, doğumu kolaylaştırır.
Doğumdan korkan benim gibi bayanlar için bol bol hurma mı tüketmek gerekir acaba?

 Keçiboynuzu: Öksürüğü keser, göğsü yumuşatır, cinsel gücü artırır.  
Keçiboynuzu: Öksürüğü keser, göğsü yumuşatır, cinsel gücü artırır.

 Antepfıstığı: Göğsü yumuşatır, idrar söktürücüdür, genel zayıflık ve bitkinliğe faydalıdır, yaprakları kaynatılıp içilirse kolesterolü düşürür.  
Antepfıstığı: Göğsü yumuşatır, idrar söktürücüdür, genel zayıflık ve bitkinliğe faydalıdır, yaprakları kaynatılıp içilirse kolesterolü düşürür.


 Armut: Ağız içi yaralarına, uykusuzluğa iyi gelir, hamile kadınların mide bulantısını giderir, tansiyonu düşürür, sinirleri teskin eder.  
Armut: Ağız içi yaralarına, uykusuzluğa iyi gelir, hamile kadınların mide bulantısını giderir, tansiyonu düşürür, sinirleri teskin eder.


 At Kestanesi: Ağrı dindiricidir, damar daraltıcı özelliğinden dolayı varis, flebit ve hemoroite karşı kullanılır, deri uçuklarına, nevraljiye karşı şifalıdır.  
At Kestanesi: Ağrı dindiricidir, damar daraltıcı özelliğinden dolayı varis, flebit ve hemoroite karşı kullanılır, deri uçuklarına, nevraljiye karşı şifalıdır. 
Bende malesef ki kılcal damar varisi var, nerden bulabiliriz ki acaba? 

6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. 200 gr vermişim:)
      iyi gidiyo yani:P

      Sil
    2. oooo 200 gr ise süpertoymuş:)her gün 200 gr versen ayda 6 kilo eder çocum..

      Sil
  2. ne kadar güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir yazı sağ olun :))) bilmediklerim varmış

    YanıtlaSil
  4. Bu yazıyı bastırıp, mutfağa asmam lazım :)

    YanıtlaSil

Follow Me From Bloglovin

Follow on Bloglovin