13 Nisan 2013 Cumartesi

Bir Cinayetin Psikanalizi: Bir Sigmund Freud Romanı





Mutluluğun esrarlı bir yanı yoktur.

Mutsuz insanlar birbirlerine benzer. Uzun zaman önce açılmış bazı yaralar, gerçekleşmemiş bazı dilekler, ayaklar altına alınmış gururlar, retler - daha da kötüsü ilgisizlikle - karşılanan aşk kıvılcımları, onlara yapışıp kalır; ya da kendileri onlara yapışır. Dolayısıyla her günlerini dünün bulutları altında yaşarlar. Mutlu insan ise arkasına dönüp bakmaz. İleriye de bakmaz. Böyle bir kişi anda yaşar. 






Ama bunun da bir kusuru var. "An" asla bir şeyi veremez. Anlamı. Mutluluğun ve anlamın yolları aynı değildir. Mutluluğu bulmak için, kişinin sadece anda yaşaması gerekir; sadece an için yaşamaya ihtiyaç duyar. Ama eğer anlam istiyorsa - hayallerinin, sırlarının, hayatının anlamı - kişi ne kadar karanlık olursa olsun geçmişte, ne kadar belirsiz olursa olsun gelecek için yaşamalıdır. Böylece doğa mutluluk ve anlamı bizim için karıştırır ve bizden aralarında bir seçim yapmamızı bekler.



Her zaman içinde Freud'dan bahsedilen kitapları sevmişimdir. Daha yeni okumaya başladım ama maalesef ders çalışma rutinim nedeniyle çok az ve yavaş okuyabiliyorum, buna rağmen kitaptan kopmadım. Yukarıda yazdığım pasaj kitabın ilk sayfasından. Çok etkileyici bir girişi var. Her cümlesi, güzel bir analiz. Bitirince yorumlamayı düşünüyorum.


4 yorum:

  1. benimde çok severek okuduğum bir solukta bitirdiğim hatta bittikten sonra olaylara bakış açımı ve analiz yeteneğimi değiştirip geliştiren güzel bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha once kitabi okuyan kimseden yirum alamamistim, okumus olmana sevindim. Demek ki dogru bir kitap secmisim, tesekkurler Begum:)

      Sil
  2. benimde okumayı düşündüğüm bir kitap hadi bakalım sen bitir bizde ona göre okuyalım:)))

    YanıtlaSil