15 Nisan 2013 Pazartesi

Evi Temizlemeye Gelen Kadın Evi Neden Temizlemez??

Şu günlerde çok yoğun bir temponun içinde bir sağa bir sola koşturup, ben nerdeyim sen kimsin modunda dolanıyorum. Haftanın 4 günü eve 21:30'da, diğer 3 günü ise 19:00'da gelince, evle ilgilenmek için doğru düzgün zamanım kalmıyor. Hal böyle olunca dedim ben bi kadın bulayım evi işlerinde bana yardımcı. Demez olaydım, başıma neler geldi. 

İlk bulduğum teyze çoookk yavaştı. Haftasonu annem başında durdu, 2 kere geldi,  baktım kağnı hızında yürümeyecek bu iş yollarımızı ayırdık. Zaten eşimde de dalga geçip duruyordu dünyanın en yavaş kadınını buldun diye. Hayır kadın bulmak da mesele, işinde iyi olanların günleri dolu, bi kısmı evimi uzak bulup gelmek istemedi kocaları kızıyormuş. Karşıyaka'da evlendikten sonra oturmaya başladım, o yüzden bu tarafta çok geniş bir çevrem yok. Kadın konusunda danışabileceğim fazla kişi de yok. Genelde anneme havale ettim bu işi. Ama bulduklarımız Karşıyaka tarafında oturmadığı için gelmek istemediler.

En son bizim işyerinde kat temizliği yapan sevdiğimiz bi ablamıza söyledim. Tanıdığın bildiğin biri varsa haberin olsun dedim.  Aslında benim için en önemlisi, evi emanet edebileceğim biri olması. Hiçbirgün evde olmadığım için ben evde yokken temizlik yapıcak, güvenilir olması önemli. Böylesi içine siniyor mu derseniz sinmiyor tabiki, ama başka çarem yok.

Neyse bizim işyerindeki abla kendi kardeşini söyledi bana. Ben de acayip sevindim, çünkü çok güvendiğim biridir kendisi. İlk gün yine annem vardı kadının başında. Çok beğendi çalışmasını çok çalışkan hızlı dedi. Oh ne güzel, aklım evde kalmıycak dedim. İkinci gelişinde yanlız çalışıcaktı ve o gün yarım gün gelicekti. İş yerine geldi benden anahtarı aldı. Bende ne istediğimi söyledim kendisine. Çok açık bir ifadeyle dedim ki: "Evin genel temizliğini yaptıktan sonra kalan vaktinde biraz ütü yap" Peki o ne yapmış? Eve gitmiş bi güzel ütü yapmış bi sürü, sonra da sadece evi bir kere dandik bi şekilde süpürüp gitmiş. Bi de bana diyo ki ben öyle anladım önce ütü yaptım kalan vaktimde evi süpürdüm.

Gel de delirme şimdi! Ev pis dururken hangi kafadaki bi temizlikçi ütü yapar? Sen ütücü müsün? Hayır o yaptıklarını ütücüye göndersem daha az para verirdim o da ayrı. Ya sabır dedim. Gecenin 11inde kendim giriştim temizliğe toz aldım banyoyu temizledim yerleri sildim falan..

Hadi dedim yanlış anlaşılma oldu bu sefe ümitliyim bi kere daha çağırayım. Tabi yine ben evde değilim. Hangi detayı anlatsam bilemiyorum. Okadar sinirli ve üzgünüm ki..

Tekrar yanlış anladım demesin diye saat başı aradım bu sefer ne yapıyosun diye. Salonun camlarını sil demiştim. bi saat sonra aradım sildin mi dedim, söylememiştin dedi! O derece yani. Nerdeyse kendimden şüphe edicem. Velhasıl ben eve gittim.. Ve manzara aynen şöyleydi:

Balkon yıkanmış, çamaşırlar asılmış ama balkon masasının üzeri kumlu duruyor. Çarşaf da masanın üzerinde asılı ve değdi değecek.. ( Bir gün önce balkondaki saksılarıma papatya tohumu ekmiştim, o esnada masa toprak oldu ve bilerek temizlemedim, sonuç ortada!)

Salona girdim nasıl toz almış diye. Örtülerin etrafından dönmüş, hiç bir obje hareket ettirilmemiş, örtüyü kaldırdım heryer toz, hatta iki tane ayrı takım zigon sehpam var, onların üstü hiç ellenmemiş bardak izlerine kadar duruyor.

Salon camını silerken camın ortasında pis bir bölüm kalmış ( gayet belirgin ve büyüktü)

Mutfakda tezgahın üstünün çamaşır suyuyla silmesini istemiştim. Ama sadece ocak silinmiş. Tezgahın üzerindeki hiç bir obje yer değiştirmemiş. Hatta actifryı kenarı çektiğimda altında izler vardı. Lavabonun içinde ise hiç bir işlem yapılmamıştı.

Yatak odası tam bir felaketti. Yatak başlığı komple toz içindeydi. Şifonyerin üzerindeki takı kutularım parfümler falan yine yer değiştirmemişti hiç. Onunda etrafından dönmüş, tozlar aynen duruyordu.

Banyoyu özellikle tembihlemiştim ( ki bence eve temizliğe gelen bir insana artık bu kadar detay söylemek çok saçma, sonuçta belli bi görgüsü vardır diye düşünmek istiyorum) duşakabinin içini, duşun tutma yerlerini falan güzel temizle dedim. Elini bile sürmemiş. Banyoda yerleri süpürmüş silmiş bırakmış.

Kısacası ev temizlenmemişti. Kadını aradım, hiç rencide etmeden sordum toz almayı unuttun mu acaba dedim, yookk hayır aldım ben, toz halıdan uçuşmuştur dedi! Balkon masasını sordum kumlu dedim, ben temizlik yaparken bahçede çimleri biçiyolardı ordan gelmiştir dedi! Yuh artık, pes artık, höh artık. Bizim balkon malumunuz, şu yazımda görselleri mevcut, evet zemin kat ama önü çim, toprak değil ve bizim çimler bi hafta önce biçildi. Ayrıca eşim zaten apartman yöneticisi olduğu için kapıcının her hareketinden haberim var. Resmen yalan söylüyor. Bi de ablası tanıdık, insan ondan biraz utanır ya.

Uzun lafın kısası, paramla rezil oldum, bi de aptal yerine kondum..

13 yorum:

  1. ----------Oooo-----
    -----------(----)------
    ------------\---(------
    -------------\_)------
    ----oooO----------
    ----(----)-----------
    -----)---/-------
    -----(_/--------
    Sayfada gezindim :) Ve bu paylaştığın konunun vehametine aynen katılıyorum :( Ben de muzdaribim bu konudan :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muzdarip olmayan yok sanirim herkes ayni sekilde aldatilmis

      Sil
  2. Ay asab bozukluğu olmuş canımku, oturup tv izlemediğine şükret, gerçi onu bile yapmış olabilir. Saçmasapan insan tipleri bunlar ya..oturup ütüyü çağırsan bende yapardım kuşum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay keske gelsen de yine dolabimi yerlestirsen kelebegim:))

      Evimde keyif yapmis olmasin lutfen..

      Sil
  3. valla eve temizliğe gelen kadın tanıdık yıllardır geliyor ve memnunum. ama öyle olmasaydı mutlaka evde olduğum gün çağırırdım. başında durur herşeyi söylerdim. bu konuda bence referanslı birini almalısın yani bi arkadaşının memnun kaldığı birini bence....yoksa paramızla rezil oluyoruz valla dediğin gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske basinda durabilsem fundacim. Gerci basinda durcak bos gunum olsa kendim yapicam ugrasmuycam kadinla falan.. referansli olanlar gelmediler bana:(

      Sil
  4. Ayy bu konuları bana açmayın, gerçekten çok geriliyorum. Bu tarz olaylar hep anlatılır, ee sonra denir ki; "Bu kadarı olur mu?, abartıyorlar herhalde" oysa bu anlatılanların hepsi hikaye mi yani? Bir değil beş değil heryerden aynı sesleri duyar oldum. İşini düzgün yapan yok mu bu ülkede. Gerçekten çok geriliyorum. Bunların benzerlerinden elimizin altında çok var. Duysunlar artık bu model satmıyor!! offf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaka gibi gelio insana ama gercek. Calismak is bulmak mi istemiyo bu insanlar anlamadim. Ben olsam musterimi kaybetmemek icin canla basla calisirim

      Sil
  5. Böyle bir yayın yapmıştım, aynı dertten mustaribim. Ben liseden yeni mezun olmuş gibi göründüğümden ciddiye de almıyorlar. ıkına sıkıla kendim yapıyorum. ve belim hemen ağrıdığı halde. kimse işini düzgün yapmıyor. temizlik şirketi çağırayım dedim ama onlarda profesyonel değil ne yazık ki:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bwni de ciddiye almadilar kucuk geliyorum gozlerine anlamaz bu diyolar heralde. Annem neler cekiomus yeni anladim:)

      Sil
  6. Geçen sene bende temizlik şirketinden çağırdım şaka gibi bezi sağa sola değdirince temizlik yaptım zannediyorlar bende İzmirde yaşıyorum ne yazıkki şimdiye kadar güzel temizlik yapan yardımcı bulamadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten zor bi mevzu, suanda en ihtiyacim oldugu zaman ve bulamiyorum. Sirketi hic denemeye cesaret edemedim..

      Sil
  7. profesyonel kişilerle çalışmak lazım bu konularda. fiyatla da herşey anlaşlılmıyor. mesela bizim ofise ve eve gelen tek bi temizlikçi kadın var. saatlik ücret olarak 15 TL almakta fakat herşeyi harika yapıyor işine saygısı olan insan belli olur..

    YanıtlaSil