2 Nisan 2013 Salı

Ünlülerin Evleri: Bennu Gerede

Sizi bilmem ama ben Survivor'ın her sezonunu gözümü kırpmadan izlerim, hep de orda olmayı hayal ederim. Hayal ederim ama adanın sunduğu şartların yanında güzel bir yatak, egzotik yiyecekler ve bir sağlık ocağı da hayallerimin arasında. Öyle kuru kuruya gitmem yani:) E ozaman ne anlamı var ki diyebilirsiniz tabi haklı olarak, ben deniz güneş kum için gitmek istiyorum zaten:) 

Bu sene bildiğiniz gibi Hüsrev Gerede'nin torunu Bennu Gerede Survivorda yarışıyor ve bence çok da başaralı. Hem 4 çocuk annesi hem de yaş olarak birçoğundan fazla olmasına rağmen performansıyla bir çoğunu cebinden çıkartır. Bennucuğum adaya gitmeden önce Elle Decoration'da evinin bir kaç resmini paylaşmış. Benim gibi dekorasyona meraklıysanız ve ünlülerin evleri ilginizi çekiyorsa yazının tamamını okumak için Hürriyeti tıklayabilirsiniz.

Öncelikle belirtmek isterim ki Bennu Gerede'nin evi aslında tam da ondan beklediğim gibiydi. Tamamen bir dekoratöre bırakılmış ve herşeyin nizami olduğu bir ev değil. Zaten kendisinin de öyle bir insan olmadığını yarışmada fark ediyorsunuz. Renkler çok baskın, objeler büyük ve gerçekten bir tarzı var. Türk ailesi evine benzemese de, orjinalliği yönünden hoşuma gitti. Böyle bir evde yaşar mısın derseniz, yaşayamam ruhum yorulur :)

ÜNLÜ İSİMLER BU EVLERDE YAŞIYOR (2013)




Bennu Gerede’nin aile kökleri Bosna Hersek’e uzanıyor. Büyük dede Hüsrev Gerede, Atatürk’ün yaveri. Dede, Türk sinemasının ilk akla gelen yönetmenlerinden biri, aynı zamanda uzun yıllar başkonsolosluk yapmış Cemil Vafi. Eşi Reşiha Vafi, ilk tiyatro çevirmenlerinden. Anne Canan Gerede, bir tiyatrocu ve sinemacı. Baba Selçuk Gerede, Birleşmiş Milletler’de başhekim. Doğal güzellik tanımının sahibi bir kadın, başarılı bir fotoğraf sanatçısı, kendi kurallarına sahip çıkan bir anne ve bir asi olan Bennu Gerede, işte böyle bir kronolojiyi taşıyor.  İşte Bennu Geredenin Teşvikiyedeki evi...
ÜNLÜ İSİMLER BU EVLERDE YAŞIYOR (2013)


İş adamı ve antika tutkunu olarak tanınan Satvet Lütfi Tozan’ın 1940’ta Hüsrev Gerede Caddesi’nde, kendi inşa ettirdiği Tozan Apartmanı’ndaki bir aile evi burası. Burası, ailenin son jenerasyon üyelerinden Bennu Gerede’nin, dört erkek çocuğu Dylan (13), Daren (13), Miro (12), Kai (5) ve yardımcıları Maya ile beraber yaşadığı sıcak, eğlenceli, enerji dolu bir yuva.
“Babam bu apartmanın tam karşısında oturuyordu. Annem bu evi anneannesine zorla aldırmış çünkü babam ile beraber yaşamak istemiş. Ancak onlara değil, bana ve çocuklarıma kısmet oldu. Eve 2003’te taşındık. Kullanım alanı 300 m2; salon, açık mutfak, beş yatak odası, iki banyo, bir çamaşır odası, gizli bir oda ve bir çalışma odasından oluşuyor. Yüksek tavanlı olması büyük avantaj. Evin içinde ferahlık sağlıyor. Kalabalık bir aileyiz. Evde hareket çok ve trafik yoğun” diye anlatmaya başlıyor Bennu Gerede.
ÜNLÜ İSİMLER BU EVLERDE YAŞIYOR (2013)
Taşındıklarında Gerede ve büyük çocuklarının babası Koray Erkaya, dekorasyonu ortak zevklerine göre yapmışlar: “Annem Canan Gerede’nin de katkısı oldu. Yaklaşık beş ay kadar sürdü diyebilirim. Zaman içinde evde ufak tefek değişiklikler yaptık, çok sayıda aksesuvar ekledik. Aile büyükleri vefat ettikçe de bazı eşyalar bana geldi. Şu anda evde standart bir dekorasyon stili var diyemeyiz ama kendine özel bir ruha sahip. Ben yaşayan ev seviyorum. Minimal, mobilya mağazası gibi bir evde yaşayamam. Babam ve anneannemden kalan bazı değerli eşyalar evimin kıymetlileri. Ne evim için, ne de kendi giyimim için kolay alışveriş yapabilen biriyim. Bir de evde çocuk sayısı fazla olunca dekorasyona fazla özen gösteremiyorsunuz çünkü her an, her şey kırılabiliyor ve pisleniyor. Titiz bir insan olmadığım için çocukların duvarları boyamalarına izin veriyorum. Maddiyat ile pek bir bağlantım da yok. Açıkçası bu yüzden rahatlık odaklı yaşıyoruz.”
ÜNLÜ İSİMLER BU EVLERDE YAŞIYOR (2013)
“Eve ilk girdiğimizde sadece ofis olarak kurgulandığını gördük. Oda oda farklı bölümler vardı. Çok bakımsızdı. Yıkıp her şeyi sıfırdan yaptık. Salondaki duvarları da açtık. Böylece ev genişledi. Evin renklerini belirlerken canlı tonları seçtik. Ancak şu anda eskisi gibi renkler yok. Arka odalar rengarenkti ama bu evde geçen sene dizi film çekimleri olduğu için renkli duvarlar beyaza boyandı. Örneğin benim yatak odam koyu kırmızıyken şimdi beyaz. Evin aydınlatmalarını o anki zevkimize göre seçtik. Perdeler için salonda beyaz tülleri, çocuk odalarında ise siyah ve desenli olanları tercih ettik. Zeminler genel olarak kalın parke ile döşeli. Mutfak siyah, banyolar ise gri seramik ile kaplı” diye anlatmaya devam ediyor Bennu Gerede... 
ÜNLÜ İSİMLER BU EVLERDE YAŞIYOR (2013)
Hayat bana bir şeyler sundukça, ben de ona sunuyorum. Her gün halime şükrediyorum. Her ne kadar uçlarda ve marjinal yaşıyorsam da etik değerlerimin olmasını çok önemsiyorum. Gelecek benim için önemli değil. Önemli olan anı değerlendirip yaşamak...
ÜNLÜ İSİMLER BU EVLERDE YAŞIYOR (2013)



Ev benim dünyam, özelim, ailem ve çocuklarım demektir. Evimin konforlu görünmesi, büyük mutfağının olması ve espaslı bir salonla başlaması benim için çok önemliydi... Şehrin merkezinde yaşayarak böyle bir eve sahip olmak bizim adımıza büyük şans. Burada çok mutluyuz...
ÜNLÜ İSİMLER BU EVLERDE YAŞIYOR (2013)



9 yorum:

  1. canım Bennu gerede çok farklı bi kadın ciddende evindende belli oluyor dimi:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Ömürcüm, evi de kendisini de sıradışı.. öpüldünüz:)

      Sil
  2. Bende yasayamam bole bir evde ama guzelmis uzaktan bakilabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmaya güzel, yaşamaya hayır:)

      Sil
  3. hiç bana göre de değil çok yorucu gerçekten

    YanıtlaSil
  4. gerçekten yaşanacak bir yer değil zaten bennu hanımda farklı birisi çocuklarının ismi neden yabancı

    YanıtlaSil
  5. Küçük sırları çekmişlerdi burda resimleri görünce aklıma geldi demirlerin eviydi;)

    YanıtlaSil
  6. Bennu hanım sanırım deden seniğnle gurur duyuyordur. Benim mükemmel bir torunum var, çocuklarının kimliği babası belli olmayan bir torun. yazik ki deden dedelerimize beylik yapmış çok çok yazık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi bıravo doğru bir tesbit

      Sil