12 Ağustos 2013 Pazartesi

Bayram Keşfi- Kuşadası Ağaçlı Köyü

Herkesin geçmiş Bayramı Mübarek Olsun. Evet ben biraz geç kaldım kutlamakta ancak bu bayram İzmir Balıkesir ve Kuşadası arasında mekik dokumaktan fırsat bulamadım maalesef. Hızlı geçen bayramımızla ilgili detayları başka yazılara bırakarak olmadık zamanda karşımıza çıkan güzel bir köyden bahsetmek istiyorum.



Kuşadasında annemlerin yazlığında sancım tuttu maalesef ve Davutlar Merkezdeki hastaneye doğru yola çıktık eşimle. Olaya bakın ki doktor olmadığında bayram tatilinde hastane kapalıydı. Herkes tatilde hücum etmiş Kuşadası sahiline, Davutlarda (yazlıkların olduğu beldenin adı) Hastane kapalı. Bizi Söke Devlet Hastanesine yönlendirdiler. Kuşadası Davutların Merkezinden Sökeye gitmek için Ağaçlı Köyünden geçtik.


Gidiş yolundayken köydeki atmosferi çok beğenmemden mütevellit dönüşte biraz mola vermeye karar verdik. Ağaçlı Köy, zeytincilik yapılan bir dağ köyü. Yolda kocaman ekmek büyüklüğünde bazlamalar yapan teyzelerin olduğu, deniz ve yeşil vadi manzaralı salaş gözlemecilerde gözleme yiyebileceğiniz ,zeytin ve zeytin yağı bulabileceğiniz, bir anda karşınıza haşmetli, şato gibi villaların çıktığı çok güzel bir köy.


Biz gözümüze bir kaç yer kestirmiştik giderken. Kahvaltı, pide ve ızgara çeşitleri olan büyük tesislerdi bunlar. Yani hem salaş takılabilirsiniz hem de büyük bir tesisin avantajlarından faydalanıp bir yandan yemeğinizi yerken bir yandan da kendi yetiştirikleri zeytinlerin mahsulü olan zeytin yağlarından satın alabilirsiniz. Fotoğraflar "Pek Ünlü Restorant" ve "Ruhi Bey Konağı" isimli iki tesiste çekildi.


Pek Ünlü'de çay içtik, Ruhi Bey Konağında krep yedik. Hastane ararken kısa günün karı olarak karşımıza çıkan bu köyden, özellikle derin ve yeşil vadi manzarasından çok memnun kaldık.


Bir de dönüştü hayır amaçlı sokakta lokma dağıtıldığını görüp bir sürü lokma alıp yazlığa götürdük. Karın ağrısıyla başlayıp, tokluktan mide krampıyla son bulan bir gezi oldu. Yolunuz Kuşadasına veya Davutlara düşerse bu yolu kullanmanızı tavsiye ederim. Özellikle kahvaltı keyfi harika olucaktır.



Herkese sevgiler:)

7 yorum:

  1. Bende Didimdeydim bayramda, aklıma sen geldin. İzmir özlemim tutmuştu. Belki görürdüm demiştim kendi kendime. Birde kuşadasına gitmek istemiştim fakat nasip olmadı. Çok güzelmiş köy bayıldım. :)) zaten sökeye ve kuşadasına bayılıyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nugii, nerdeyse denk geliyomuşuz desene:) Harika olurdu valla.
      Bi dahaki sefere haberleşelim:)

      Sil
  2. AYnalı gözlükler felan havan batsın stayla yavrucum:)

    YanıtlaSil
  3. pekunlu isletmecisi olarak memnun kaldim,yorumunuza ,ins yolunuz duserse tekrar bekleriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim İsmail bey, güzel işletmenize tekrar gelmeye çalışıcaz

      Sil
  4. YORUMUNUZ COK GUZEL,HARIKA ,PEKUNLU RESTORANT ISLETMECISI OLARAK YOLUNUZ DUSERSE TEKRAR BEKLERIZ

    YanıtlaSil