Midilli Adası/ Lesvos - Adaya Geliş

Midilli Adasına Ayvalıktan kalkan feribotlarla yaklaşık 1,5 saatte geçiliyor. Gümrük kısmı çok komikti. Biz oluşan uzun kuyrukta ayakta sıra beklemek yerine, ayvalık tostumuzu yiyerek ve çayımızı içerek kahvaltı edip, sıranın bitmesine yakın kuyruğa girip 10 dakika bile beklemeden gümrük işlemimizi hallettik. Zaten ne çantanız aranıyor ne dedektörden geçiyorsunuz hiç bişeye bakmıyorlar.Bu arada arabanızla Ayvalığa geldiyseniz, iskelenin hemen yanında otopark var günlük ücreti 10TL, ama biz arabamızı hemen yakınlardaki Emniyet Müdürlüğünün önüne bırakarak otopark parası vermedik.

Adaya giden feribotlar bizim Konak- Karşıyaka feribotlarımızdan daha ufaktı. İnsanda yurtdışına çıkıyormuş hissi asla yaratmıyor. Ama biz tatil heycanıyla bunu fazla önemsemedik ve olabildiğince yolculuğun tadını çıkarmaya çalıştık. Bu arada Midilliye gidiş dönüş 30 Euro, ancak eşim internetten Jale turun bi indirimi yakalayıp kişi başı 25 Eurodan alıp bizi toplamda 10 Euro kara geçirdi.

Vapur yolculuğunun ardından Türklere özgü bir saçmalıkla karşılaştık. Kıyıya yaklaşmamıza yakın herkes koşturarak ön tarafa toplandı ve yanaşır yanaşmaz ellerinde çantalarla kadın çoluk çocuk koşmaya başladılar gümrüğe doğru. Bence siz koşmayın hiç gerek yok hem de pek şık durmuyor. Zaten Gümrük işlemi uzun da sürmüyor. Bizim yeşil pasaportumuz olduğu için, Avrupa Birliği vatandaşlarının geçtiği gişeden geçtik. Daha büyük Gümrüklerde bunu yapamayabilirdik ama burası dediğim gibi şehir içi tadında bi yer olduğundan sorunsuz şekilde geçtik ve karaya adım attık.

Üstteki fotoğraflar Midillinin merkezinde çekildi. Merkezde çok az vakit geçirdiğimiz için çok az  fotoğraflarımız var. Cep telefonundan mütemediyen şak şak çektiğim için sanatsal değiller kusura bakmayın.Ayrıca Siesta saatine denk geldiğimizden sokaklar boştu ve dükkanlar kapalıydı. Bence adanın merkezinde çok fazla vakit geçirmek için bi neden yok. Kapalı olan iki büyük kiliseyi gezebilmeyi çok isterdim ama.

Merkeze gelir gelmez hemen bir araba kiraladık. Şansımıza 2013 model Opel Corsa denk geldi. 18.000 km'de ve çok temizdi. Süper rahat ederek kullandık. 2 gece 3 günlük ada tatilinde 400 km yapmışız adanın içinde. Adanın 4 de 3ünü gezdik. Çok büyük ve dağınık bir ada olduğu için mutlaka araba kiralamanızı ve bu işi adaya gitmeden önce internet üzerinden yapmanızı tavsiye ederim. Ziraa biz araba bulmakta biraz zorlandık. Bu arada arabanın iki günlük ücreti 90 Euroydu, biz artı 3 saat daha kullanmak için pazarlık yapıp 100 Euroya kiraladık. Toplamda 60 Euro benzin parası verdik. Tatilde en çok parayı arabaya harcadık ancak kesinlikle buna değer, arabasız bence pek bir anlamı yok adanın.

Yukarıdaki haritanın sağ tarafında sarı okla işaretli olan MİTİLİNİ, feribotun yanaştığı adanın merkezi. Biz Adanın karşı ucundaki, kırmızı okla işaretli olan PETRA'da kaldık. Petraya, Kaloni yolu üzerinden gittik. Zeytin ağaçlarının ve tarlaların arasından uzun bir yolculuk yaptık (yaklaşık bir saat). Sonra çok memnun kaldığımız size tavsiye edebileceğim otelimize giriş yaptık.

Nerdeyse sudan ucuz bir şekilde kahvaltı dahil 185,00 TL'ye iki gece konakladığımız otelin adı Theofilos. Zaten Midillide lüks otel konsepti pek yok, üç yıldızlı küçük oteller mevcut çoğunlukla. Ama isterseniz ev de kiralayabilirsiniz, bizim bir arkadaşımız o şekilde kaldı Midillide. Tercih size kalmış. Otelin bir yeni bir de klasik bölümü var. Yeni bölümü gayet modern ancak biz klasik bölümde kaldık ve bundan çok memnunuz, ziraa Yunanistanda olduğumuzu, adada olduğumuzu klasik bölümde daha iyi hissettik. Eşyalarımızı otele bırakır bırakmaz hemen Petranın güzel sahiline koştuk. Midillinin tek dezavantajı kumunun kahverengi olması. Sarı ya da beyaz kum hayaletmiştim. Ancak denizi dalgasız ve tertemiz oyüzden çok rahat bir şekilde bol bol yüzme garantisi veriyorum.