1 Kasım 2013 Cuma

Hasta Kocama Gözüm Gibi Bakarım Sofrası ve Browni Tarifi



Havaların soğumasıyla birlikte herkeste bir hastalık hali. Hayret ediyordum hala ben hasta olmadım derken, soğukta balkona çıkıp sigara içmek uğruna kendini üşüten canım kocam şifayı kapınca eve hastalık girmiş oldu. Birden bire hastalandı ama, öyle yavaştan gelmedi hastalık. İlaçlar fazla fayda etmeyince ben de koca karı yöntemlerime geri döndüm:)




Öncelikle kurban etinden çorba için ayırdığımız buzluktaki kemiklerin bir kısmını bir güzel haşladım. Aynı zamanda biz çorbada kullanmak için et de ayırmıştık. Hani böyle tam olarak kesilemeyen kıkırdakla yapışık, kavurma olamıycak etleri. İşte o etleri de bir güzel haşladım. Ve et ve kemik suyuyla bir tencere dolusu mercimek çorbası yaptım. Tabi ki çorbanın içine tane karabiber de koydum ki toksinleri atmaya yardımcı olsun. Masada sağ tarafta görünen etler ise, haşlayıp suyunu aldığım etlerden ayırdığım ve sonrasında kavurduğum etler.

Sol tarafta görünen beyaz fırın kabındaki yemek ise patlıcan oturtma. Eşim çok sever karnık yarık ve oturtmayı ama bana kızartma kısmı zor geldiği için çok sık yapmıyorum açıkçası. Bitanecik kocam hasta olunca onu şımartayım azıcık dedim, başladım patlıcanları kızartmaya. Ama biraz uyduruk yaptım bu sefer. Kıyma, soğan, sarımsak, biber, salça ve kekiği kavurduktan sonra patlıcanların üstüne direkt döktüm. Yani üstüne denk getirmeye çalışmadan boca ettim. Sonra biraz salçalı su ve hoopp fırına.


Renklerine bayıldığım bu peçeteler ise Tansaş marka. Tansaş kendini aştı bu konuda hem muadillerine göre daha ucuz hem de desenlerini çok beğendiğim bir çok çeşit peçetesi var. Puantiyeyle çiçek uyar mı diye tereddüt ettim ama bence sonuç olumlu. Yakınlarınızda Tansaş varsa bi göz atın derim ben.


Yemeği yedik de tatlımız eksik mi kasın? Ananemden öğrendiğim ve hayattaki ilk mutfak tecrübem olan ve artık gözüm kapalı bile pişirbileceğim bir tarif Browni. Yanında kahveyle yemekten sonra süper gitti. Ben daha ne yapayım arkadaş. Kemik suyundan çorba yaptım, en sevdiği yemeği yaptım, sonra ilacını içirdim, televizyonun karşısında yatağını kurdum yatırdım, üstünü örttüm, Browni pişirdim ve kahveyle servis yapıp bi de Televizyonun kumandasını verdim (-ki en değerli hareketim buydu sanırım:)-) Ben oldum bence, tamamım ben yani, harbi bak süperim:) Gelelim tarife..


Ev Yapımı Browni Tarifi
3 yumurta ve bir subardağından azıcık fazla şekeri iyice beyazlaşana kadar çırpıyoruz. Üstüne bir su bardağı süt ve yarım su bardağı sıvıyağ ekleyip bir paket kakaoyu da üstüne döküp iyice özleşene kadar çırpıyoruz. Bu karışımdan bir su bardağı sıvıyı daha sonra kekin üstüne dökmek üzere ayırıyoruz. Kalan karışın üstüne 2,5 subardağı unu ve bir paket kabarma tozunu döküp  önceden yağlanmış fırın kabına döküyoruz. Bu kekin özelliği yayvan bir kapta pişmesi zira kek çok kalın olmamalı ki üstüne dökülen sosla birlikte ıslak kek görünümünde olsun. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında kürdan kontrolü yaparak pişiyoruz ve üstüne daha sıcakken ayırdığımız karışımı kaşık yardımıyla yayıyoruz. Afiyet bal şeker olsun.

5 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun. Hastaya bakmak, yardımcı olmak da ayrı bir huzurdur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de kaptım şifayı ondan. Bayanların içindeki anaç güdüden kaynaklanıyo sanırım budurum ben de hoşlanıyorum hasta bakmaktan.

      Sil
  2. Ya o kupanın üstündeki şey ayrımı ki? Her postta sorucam unutuyorum. Ne işe yarar ki o?:) Aferin kelebeğime mercimekli böreğini elinden yemiş biri olarak gayet oldun bence de sence..öperim:)

    YanıtlaSil
  3. bardağın üstündeki silikondan bardak kapağı diyebiliriz ona. Toz girmesin diye ya da sıcak bişeyler varsa soğumasın diye kullanılıyor. Tantitoni ve paşabahçede çeşitleri mevcut. Ben de öperim cankuş:)

    YanıtlaSil
  4. Eşine geçmiş olsun sofra çok tatlı renkler sunum çok hoş eline sağlık

    YanıtlaSil