Kitap Yorumu: Gökkuşağını Yakalamak/ Arkadya Yayınları

Arkadya Yayınlarına son günlerde sosyal paylaşım sitelerinde sıkça rastlar olmuştum. Kapak tasarımlarının güzelliği, kitabının kapağında bitişik şekilde verilen püsküllü ayraçları herkesin malumu. Bunun dışında kitap sayfalarının kalınlığı ve kalitesi, basımda gösterilen özen, okurken not almak istediğiniz cümleler için ayrılmış sayfalar insanı cezbediyor.

Ben de sınav sürecindeyken çok sıkıldığım için, sınav sonrasında çok fazla beni yormuyacak kolay okunabilen ve insana umut veren hikayeleri olan bi kaç kitap almak niyetindeydim ki, Kitap Yurdunda Arkadya yayınlarının kampanyada olduğunu gördüm. Açıkçası bir kitapçıya girip de kitabın fiyatını öğrenmedim ama kitap yurdunda normal satış fiyatından kampaya yapılıp 11 TL'ye düşmüştü bir çok kitabı. Ben de biraz yorumlara bakarak biraz konularına bakarak o anki ruh halime göre 5 tane kitabını satın aldım.




İlk okuduğum kitap Kathleen Long'un Gökkuşağını Yakalamak isimli kitabı oldu.  Konusu; 40lı yaşlarında, 5 yıl önce sadece bir kaç gün yaşayabilen bebeğini kaybetmiş, eşin tarafında terk edilmiş ve babasını yeni kaybetmiş olan bir kadının nasıl mutlu sona ulaştığıyla ilgili. Bu kadar olumsuzluktan sonra nasıl ayağa kalktığıyla ilgili güzel motive edici cümleler okumayı bekliyordum ancak yanılmışım. Öncelikle kitabın kurgusu çok basit ve yazarın ilk kitabı izlenimi veriyor. Ancak öğrendiğim kadarıyla bazı ufak tefek ödüllere de sahip olan yazarın ilk kitabı değilmiş. Ödül almış bir yazardan bu kadar basit bir kurgu beklemezdim. Ayrıca çevirisinde de bir problem var bence çünkü cümleler çok kopuktu. Kitabın sonunu merakla bekledim, çünkü belki sonunda toparlar diye düşünüyordum ancak sonu da güzel ve yartıcı bir örgüyle bitmedi. Ben beklediğimi alamadım kitaptan bu nedenle tavsiye edemiyorum. Ancak aldığım diğer Arkadya Yayınevi kitaplarından umutluyum. Hali Hazırda Sarah Jio'nun Yağmur Sonrası kitabına başladım bile. Bitirdikten sonra sizlerle paylaşıcam.

Yorumlar

  1. Belki saçma gelebilir ama ben kitabın içeriğinden sonra bir de kapağına bakarım eğer ısınırsam öyle alırım o kitabı. Bunun içeriği de kapağı da beni benden aldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle saçma değil Handecim kitap kapağı kitaptaki duyguyla ilgili ipucu verdiği için ben de dikkat ederim açıkçası:)

      Sil
  2. konuyla alakasız olacak ama bloğunuzun sıkı takipçisiyim instagram alınca da ilk işim sizi bulmak oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denizcim yorumunu okuduktan sonra hemen baktım instagrama evet takpiçimişsin, artık ben de senin takipçinim. Bol bol görüşücez demektir:)

      Sil
    2. Ya bende instagramda takip etmek istiyorum bulamadım kullanıcı adını paylaşır misiniz acaba ?

      Sil
    3. tabi ki paylaşırım. Kullanıcı adım: merve oğuz çakır

      Sil
    4. Şu an takibe başladım :))

      Sil
  3. yarısınına kadar harika bir kitap ama yarısından sonra berbat :( :P

    YanıtlaSil
  4. kitap harika ama yarısına kadar devamı berbat :(

    YanıtlaSil
  5. Kitap kelimenin tam anlamıyla mikemmeldi. 312 sayfayı tek tek okudum ve insanın isteyince nelere göğüs gerebileceğini öğrendim. Teşekkür ederim Kathleen Long ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder