12 Kasım 2013 Salı

Nasıl Ders Çalışılmaz?

Bu bir KPSS alan derslerinden (İktisat, Maliye, Hukuk, Muhasebe..) sınava girmiş ve Kurum Sınavlarına hazırlanan birinin yapmaması gerekenlerin neler olduğunu anlatan bir yazı. Efendim 2 hafta sonra yine bir Kurum Sınavına girecek biri olarak aldı beni bir telaş. Sınavın yapılacağı 2 ay önceden belliydi ama ben son 2 haftaya sıkıştırdım. Elimde değil öyle uzuuunnn günler boyunca ders çalışamıyorum, konsantre olamıyorum ben. Yumurta kapıya dayanmadan ders çalışılmaz felsefesinin en kuvvetli savunucusuyum!

Peçeteden kalp yapmayı öğrendim ya, artık kimse beni tutamaz. Hayır geçen gün kayınvalideme bile peçeten kalp yaptım, kadıncağız benim hevesimi kırmamak için ilgileniyormuş gibi yaptı ama aslında ne gerek var modundaydı. Doğru tabi ne gerek var, kır dizini yap evinde kalbini böceğini falan, biraz ağır başlı gelin olsana sen:)

Bayılıyorum Tepehome'dan aldığım mor kadehlerime. Aynı kadehlerin kırmızı da var ve çok yerde görüyorum, ancak moruna sadece Tepe Home'da rastladım, hemen de kaptım. Allahım sakın kırılmasın, lütfen!

Ben İzmir'de Karşıyaka'nın Bostanlı semtinde oturuyorum. Bence İzmirin en yaşanılası yeri. Bekarken de Bornova'da oturuyordum orayı da çok severim o ayrı bi mevzuu, ama Bostanlı'nın da bi havası var canım şimdi yani. Bazen ders çalışmak için kafeleri tercih etmiyor değilim. Böyle güzel bir salıncakta oturarak, sakin bir sokak arasındaki kafede kahve içerek çok verimli 2 saat geçirdim. Hiç tahmin etmezdim ama kendini değişik fikirlere kapatmıycaksın demekki.


Geçenlerde ders çalışmamak adına bütün boş vakitlerimi sabote etmek için kendimi kasarken, hadi dedim bi AVM yapıp geliyim de içim açılsın. Arabayı park ettim, tam inicem bi de ne göreyim, Pembiş bi araba. Kesin erkek arabasıdır bence :P Hani pembenin de bi adabı var, bu bildiğin prenses pembesi şekerim!
Ders çalışıcam dedim ya, Evren içimdeki ders çalışmama aşkını anlamış olucak ki herşey aleyhime gelişti. Çalıştığım Kurumun kendi içinde voleybol turnuvası başladı. 1,5 aydır antrenman ve maçla geçen bol sporlu günler yaşadım. Ablanız pasör pozisyonunda oynuyor, her yiğidin harcı diil yani altını çiziyim  şşşştttttt:))
Haftasonu ise, evimiz tam sahilin dibinde ve yeşil alanın ortasın da olduğu için, önce bi yürüyüş yapıp ruhumu doyurayım sonra ders çalışırım modunda takıldım. Sonra bi baktım günün ortası gelmiş. E akşama yemek lazım dimi. Yani inanın ben şartlarımı zorluyorum ders çalışmak için ama evren izin vermiyor!

Arada bir vicdan yapıp çalışmak için kasmıyor değilim. Bütün şartlarımı hazırlayıp, kahvemi yapıp, beni korkutsun diye karşıma apaçi kızımı alıp masa lambamı yakıp kendime süper ambiyans hazırlıyorum. 1 saat falan işte:)

Sizinle ilginç bir olayı paylaşayım. İşyerindeki oda arkadaşım Özgecan Mizu'dan alışveriş yapmıştı ancak siparişi çok geç eline ulaşmıştı. Biraz sorun yaşamıştı yani. Ama olay bundan bi kaç ay önce gerçekleşti. Sonra geçenlerde kıza isimsiz bir kargo geldi. Baya bi geyiğini yaptık açmadan, ziraa kendisi evli olup aynı zamanda çok da güzel bi hatun olduğu için böyle isimsiz bi hayrandan falan ya da eski sevgiliden falan bişeyler mi geldi diye baya bi hayaller kurduk. Ay kutuyu bi açtık ki ne görelim. Sen tut, MİZU akıllısı kıza özür çikolatası yolla çiçek sepetinden, yanında da kocaman bir kutu kahve ve dergi. Tam kadın ruhuna dokunan bir davranış. Keşke benim siparişlerim de geç gelse dimi ya...


Madem çikolatalardan konu açıldı devam ediyim. Şimdi benim canım minik kardeşim benim işyerime yakın bi yerde dershaneye gidiyor. Bazen öğle aralarında buluşuyoruz onunla bişeyler yiyip içiyoruz falan. Bu sefer Kahve Dünyasında Türk Kahvesi içtik ama aslında bi sürü çikolata yedik diyebilirim. O ne kadar bonkörlük arkadaş, gözüm kahve falan görmedi direkt çikolataya saldırdım.


E madem Türk Kahvesinden konu açıldı ( ay konu konuyu açıyor görüyor musunuz, monolog böyle bişey olsa gerek!) ablanız da fena Törkiş Kafi yapmaz yani:)

Ben geçenlerde pek bir hasta oldum, öksüre öksüre sesim kısıldı, yazık bana be ne çektim. Sonracıma da doktor bana iki gün rapor verdi,  ben de bunu kutlamak için doktor dönüşü bi güzel kahvaltı ettim gazetemi okudum:) Hakkım ama hakkım işte, hastayım ben, acımam lazım kendime. Bostanlı Kafe Recies'in kahvaltısını zayıf buldum ama tavsiye etmiyorum, Bostanlı Özsüt'ünki çok daha güzel bence.


Dedim madem evdeyim, kır dizini çalış artık kızım dedim,  o kadar sınava başvurdun Ankaralara gidiceksin madem! Maliye çalışmaya başladım ilk önce. Murat Yayınlarının Maliye kitabı bence gayet güzel ve yeterli. Aynı şeyi İktisat için söyleyemiycem. Bu konu hakkında bi post hazırlıyayım ben en iyisi. Aslında verimli çalıştım o dönemde. Bugün İnşallah Maliyeyi bitiricem yarın da artık İktisat falan bişeye başlarım.



Bu bardak kapaklarını aslıdan güzel oldukları için aldım ama bayağı işe yarıyorlar. Ben mesela kahveyi yavaş içerim, soğumasına engel oluyor, ayrıca su bardaklarında da kullanıyorum toz girmemesi için. Ama en sevdiğim kombinasyon bu kupayla olduğu için sürekli bunu görüyorsunuz.


E ben şimdi hastaydım ve ders çalışıyodum ya, enerjiye ihtiyacım vardı. Peki ben ne yaptım, gittim bi poşet Ülker Çikolatalı Gofret aldım, sevmeyen var mı? Adını da mutluluğun resmi koydum. Hepsini de yedim day by day.

Son olarak da instagramdan bir kare daha. mervekuu kullanıcı adıyla aratabilirsiniz beni. Masamın yönünü değiştirdim aynı şekilde çalışmaktan bıkınca. Bi de karşıma canım kocamın doğum günü hediyesi olan Duck'ımı koydum 101 romantik radyodan yumaşa yumuşak yabancı müzik dinliyerek kendimi motive ediyorum. Ama bu da beni kesmeyince en son geçtiğimiz haftasonu odanın şekilini değiştirdim. Masamı camın önüne aldım kitaplık ve koltuğu diğer duvara aldım falan. Azim denen şey bu olmalı. İnsanın çalışmaya gönlü olmayınca kendine iş icat ediyor vesselam.

16 yorum:

  1. Kır dizini çalışsana yavrucum, neyse ben işin sınav bölümüyle değil Ankara'ya geliş kısmıyla ilgiliyim daha çok:) İstersen çalışma:P
    Not: O drajeler beni benden aldı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet ben de artık sabırsızlıkla ankaraya gelmeyi iple çekiyorum. ablana da gidesim var cumartesi bilgine:)

      Sil
  2. ne güzel eğlenceli bir post olmuş buuu :)

    gizemindunyasii.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Merhabaaa....Blogunuzu aslında uzun bir süre blogum olmadığı için sessiz bir şekilde takip etmiştim.bilgisayarımın sık kullanılanlar bölümünde ekliydiniz ve postlarınızı keyifle okurdum sonra bilgisayarımı değiştirince kaybetmiştim bugün yeniden bulunca çok sevindimm..
    Artık izleyicinizim bende:) Bu arada sınavlarınızda başarılar diliyorum...Bana da beklerim egegelini.blogspot.com..Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. merhaba, hemen girip blogunda seninle ilgili bilgileri inceledim ve Karadenizli olmamız, senin de artık egede yaşayacak olman gibi çok güzel ortak yanlarımzın olduğu, hatta 657'ye tabi ve arada bir göreve gitmek gibi daha da fazla ortak yanlarımız olduğunu görüp seivndim. ben de takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ne kadar güzelll..Demek ortak yanlarımız var, kim bilir bilmediğimiz daha neler var...:)
      O zaman bizden sıkı dost olur he ne dersin?
      Daha sık görüşmek dileğiyle diyorum o zaman:)))

      Sil
    2. Duygularimiz karsilikli demek:) sevgiler..

      Sil
  5. Her şeyden biraz postu :) Çok hoşsun şu peçeteler nasıl katlanıyor yahu ? :)) çok tatlı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok basit aslinda bi gun fotografliyayim en iyisi:)

      Sil
  6. :) benimde ders çalışmam lazım ama hiç içimden gelmiyor. Allah kolaylık versin.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi çalışmadan olmuyo bi şekilde başına oturup başlamak lazım

      Sil
  7. Çok eğlenceli bir blogla tanışıyorum, ne güzel!
    Artık takipteyim, ben de beklerim.
    Peçetelerin kalp şeklinde nasıl katlanacağının fotolarını merakla bekliyorum :))
    www.keyifolsun.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hoş geldin:) Tmm aklımda olsun peçete katlama tekniğini paylaşmaya çalışıcam:)

      Sil
  8. bencede çok hoş bir blog olmuş aynı zamanda da hemşeriyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim senemcim, hemşehri olmamıza ayrıca sevidim, sevgiler :)

      Sil