Kitap Yorumu: Mart Menekşeleri - Sarah Jio / Arkadya Yayınları


Uzun süre ders çalışıp sonra birden boşluğa düşünce deli gibi kitaplara sardım. Bu kitabı da aslında çok önce biritrdim de yazmaya üşendim sanırım:) Lafı uzatmadan önce yazar sonra kitapla ilgili bir kaç yorumda bulunmak istiyorum. Aynı yazarın başka bir kitabını bu yazımda yorumlamıştım, orda da bahsetmiştim tarzından. Okumayanlar için özet geçeyim biraz. 

İkinci kitabını da okuduktan sonra yazarla ilgili vardığım kesin kanaatlerden biri güzel giriş yapma konusunda çok başarılı değil. Aslında kitapları gayet akıcı ve elinizden düşürmeden okuyacağınız tarzda ancak giriş kısımları kitapların hakkını vermiyor. Dil anlamında, edebiyat açısından zayıf. Kitabı okumanıza neden olan şey olay örgüsündeki başarı, onun dışında tasvirler ve cümleler çok basit. Türk bir yazarın kitabını okurken aldığınız Edebi tadı bulmak güç. Kurgu olarak ise dediğim gibi gayet akıcı, bazen tahmin etseniz bile bir sürü küçük detayla yine de merak uyandıran olaylar silsilesi şeklinde. Tek bir olay üstünde durup basit bir kitap yazmamış, olaylar iç içe bu da hoşuma giden bir yönü yazarın.

Gelelim spoiler bölümüne. Kitabımızın kahramanı evliliğini henüz sonlandırmış, başarılı bir kitap yazmış ancak uzun zamandır istediği ilhamı yakalayamamış mutsuz bir bayan yazar. Uzak bir adada yanlız yaşayan dayısının eşi olan Bee yengesinin yanına kafa dinlemeye gidip ailesiyle ilgili sırları ve hayatının aşkını bulur. Buraya kadar gayet klişe. Ancak önceden söylediğim gibi olay kurgusu başarılı olduğu için durmadan okumaya devam ediyorsunuz. Güzel bir dünya yaratmış yazar. Karakterleri de çok sevdim ben. Adada geçiyor olması hikayenin ayrıca güzel, hayal edebiliyorsunuz güzel manzaraları ve deniz kokusunu. Vaktinizi doldurmak için güzel bir tercih olur. İyi okumalar:)

Yorumlar