Haftasonu Keşfi: FOÇA Kozbeyli Köyü

Geçtiğimiz haftasonu güzel bir program yaptık kendimize. Cumartesi günü İzmir Kemalpaşa'daki Nazar Köye, pazar günü ise Foça ilçesine bağlı Kozbeyli Köyüne gittik. Foça benim iki yıl kadar görev bölgemdi, bu nedenle ara ara göreve giderdim ve hep koşa koşa giderdim. Yazın tamam güzel deniz güneş kum ama kışın da güzel inanın bana. Sakin huzurlu hep yaşayan birileri vardır, asla terkelmişlik hissi yoktur Foça'da. Ben de görev bölgem değiştikten sonra yaklaşık bir yıldır gitmiyordum, ancak geçirdiğimiz haftasonu bu hasrete dayanamayıp bir kış gezisi yapalım dedik iki aile.


Kozebeyli Köyü'nün tarihine girip ansiklopedik bilgiler vermeye kalkışmıycam. Köyün en önemli özelliği taş evleri. Şuanda medyadan da adını sıkça duyduğunuz Orman Kanununun 2/B kapsamında kalan bölgeleri ve çok değerli taşevleri var.




Köyde ufak ufak restorasyonlar başladı. Aslında Alaçatıya gayet güzel alternatif oluşturabilecek bir konumda. Bir kere köyün deniz manzarası var, geçimini zeytincilikten kazandığı için çok güzel zeytin bahçeleri ve zeytin yağları var, güzel taşevleri ve kahvaltı salonları da var. Bir de çok meşhur Dibek kahvesi var ki şuan da rakip tanımam:) 5 yıl sonra buranın fazlasıyla değerlenmiş olacığına inanıyorum. Gelelim bizim gezimize...



Kozebeyli Köyüne gitmek için önce Eski Foça Yoluna girdikten sonra Apama Kahvaltı salonundan sağa saparak Kozbeyli Köyündeki Kozbeyli Sofrasına gittik. Bence Foça'da ki en güzel kahvaltıyı burda yapabilirsiniz. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Bahçesinde tavşan kulubeleri var, çocuklu aileler için çok elverişli bir kahvaltı mekanı, bilginize.
 Fotoğraflar Google görselden alıntıdır, aklıma resim çekmek gelmedi açlıktan:)


Kahvaltıdan sonra hemen 50 metre mesafedeki Kozbeyli Köyü merkezindeki meşhur Şakir'in Dibek Kahvesini içmenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Gözünüzün önünde kahve çekirdekleri kocaman bir dibekte tokmakla dövülüyor ve toz haline getiriliyor. Kahvenizi içerken ağzınıza minicik kahve kıtırları gelmesi mümkün, kahveye asıl tadını ve orjinalliğini veren de bu zaten. Şaki'in yeri bildiğiniz turist çeken minicik bir köy kahvesi. İlk gördüğünüzde burda bayanlar da oturabiliyor mu diye bile düşünmenize neden olucak kadar geleneksel. Ancak Trt ve İz Tv gibi bir çok kanal tarafından belgeseli yapılmış biryer.



Kahvelerimiz içip lokumlarımızı yedikten sonra yine Kozbeyli Köyünde uğramadan asla dönmeyeceğim Turuncu Sanatevine uğradık. Tek başına çalışan, küçücük bir dükkanda kendine bir dünya yaratan, yaşadığı köyün aşığı bir sanatçının dükkanı burası. Evimde daha önce aldığım ve duvarımda asılı olan seramik bir balık ve Foça evi vardı, bu sefer de büyük bir ahşap parçasına boyanmış "sevgili baykuşları" satın aldım. Fiyatları da elemeğine göre oldukça uygun. Benim telefonum bir aydır bozuk olduğu için doğru düzgün fotoğraf çekemiyorum bu aralar o nedenle aldığım objenin de fotoğrafı yok ancak size facebook sayfasından seçtiğim bir kaç fotoğrafıyla fikir sahibi yapmak isterim.




 Yolda bulduğu taşlara magnetlar kapı ağırlıkları gibi değişik kullanımlar için boyama yapıyor.




 

 Bildiğimiz kütük parçası üstüne boyanmış bir baykuş.

 Ağzıyla kuş tutan adam:) içine kuş yuvası yapmıştı dükkanda gördüğümde:)

 Yine taşa yapılan bir boyama, kağıt ağırlığı.

Dekorasyon alışverişimizi de yaptıktan sonra pazargünü köyün pazarı olduğu için biraz da pazarı dolaştık. Fiyatlar ucuz değil çünkü alıcağınız herşey köyde yetişen taptaze dipdiri sebze ve meyveler. Herşeyin rengi öyle güzel ve parlak ki, markete gidince hiçbişeyi beğenmedim:) Biraz pazar alışverişi yaptıktan sonra köyde satılan ve kendi mahsulleri olan, markasız zeytin yağlarından almanızı tavsiye ederim. Bildiğiniz pet şişede satılıyor ama tadı garanti. Denize nazır kahvaltımızı yapıp, kahvemizi içip, alışverişleri de tamamladıktan sonra köyden ayrılıp Yenifoça'ya deniz kenarına indik.


Biraz Yenifoça'da dolaştıktan sonra Yenifoça - Eskifoça yoluna saptık. Ben mi fazla seviyorum bilmiyorum ama gerçekten çok güzel bir yol, deniz seviyesinin biraz üzerinde gittiğiniz için yol boyunda çok güzel koylar, adalar ve deniz manzaraları var. Ben bayılıyorum, size de tavsiye ediyorum. Yolun sonunda Foça'nın asıl kalbi olan Eskifoça'ya uğrayıp biraz da orda vakit geçirdik. Eksi Foça ayrıca bir yazı konusudur, buraya sıkıştırmak istemiyorum.
İyi gezmeler efendim, giderseniz bende de selam söyleyin:)

Yorumlar

  1. Foça'yı hep görmek istedim, ama bir türlü kısmet olmadı.
    Payşaım için teşekkürler, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de en kısa zamanda ziyaret edebilirsiniz, seviceğinize eminim:)

      Sil
  2. Merhaba,

    Bir İzmir'li olarak Foça bilhassa Eski Foça benim de çok sevdiğim bir kasabadır..

    Yazılarınızı beğeniyle okuyorum

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi takip ediyorum, İzmirli olduğunuzu bilmiyordum çok sevindim :)
      Sevgiler..

      Sil
  3. Ne kadar güzel kareler,ne güzel bir yer :)

    YanıtlaSil
  4. Güzel Foça ve çok güzel bir anlatım çok severim bende orayı sürekli olmasada yılda bir kere gideriz ama hiç Kozbeyliye gitmedik bu güzel yazıdan sonra mutlaka gitmek istiyorum öyle güzel evleri olan bir köyü daha önce nasıl keşfetmedik kızdım kendime bayılırım böyle yerlere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmelisin Vildancım, madem yolunuz Foça'ya düşüyor uğrayın bir kere, en azından farklı bi yönünü yaşamış olursunuz Foça'nın

      Sil
  5. gezmiş kadar oldum ve çok beğendim... çok güzel bir yazı olmuş emeğinize yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, hissettiklerimi hissettirebildiysem ne mutlu bana:)

      Sil
  6. Bağarası'ndan eskisine doğru değil de, Yeni Foça'ya doğru yol mu var? o yol üstünde sanırım? izmirli olarak utandım şu an... :/
    bu arada aman alaçatıya alternatif olmaya, kalsın, bizler bilelim, gidip gelelim yetmez mi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Armağan, Yenifoçaya doğru giderken yol üstünde kalıyor diyebiliriz. Aslında bayağı keşfeden var, turlar geliyor tv çekimleri oluyor ama SİT alanında kaldığı için restorasyon işleri yavaş ilerliyor o yüzden fazla gelişmiyor, şansımıza:)

      Sil
    2. evet bağrası bucak yolından gidebilirsiniz

      Sil
  7. elinize sağlık çok güzel hazırmışsınız ;)

    YanıtlaSil
  8. 5 kişilik kahvaltı ve kızıma gözleme söyledik gözleme biz kahvaltıyı bitirdikten sonra garsonlara 5 veya 6 defa hatırlattıktan sonra gelebildi servis temizlenmemiş masaya yapıldı söyleyince toplanıp gelişi güzel temizlenip tekrar yapıldı mekandan ne servisten nede kahvaltıdan memnun kaldık gidecek arkadaşları uyarmak istedim

    YanıtlaSil
  9. Cok guzel bir yazi olmus emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Fotograflari gordukten sonra gitmek icin can attigim yer.

    YanıtlaSil
  11. Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Görseller ve yazı çok güzel, elinize sağlık.Taş evler harika...

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder