11 Şubat 2014 Salı

Pufuduk Mayalı Poğaça Tarifi




Bu mayalı poğaça olayı çok korkunç bişey arkadaşlar, yedikçe yiyesi gelmek durumu başınıza gelsin istemiyorsanız yapmayın derim ben:) Ama yine de kendine güvenen, yesem de kilo almam, yakarım gider diyen cesur kişiler için tarifi paylaşmayı bir borç bilirim.

Yarım paket tereyağ lezzetinde margarin ( yada aynı miktarda tereyağ) ve bir bardak sütü önceden dışarıya çıkarıyoruz ki oda sıcaklığına gelsin ikiside. Hatta süt ılık olursa daha bile iyi. Yağımız yumuşamış ve sütümüz de hazır durumdaysa savaşa hazırız demektir! 

Bir yumurtayı kırıp beyazını hamuru hazırlayacağımız kaba boşaltalım ve sarısını da poğaçaların üstüne sürmek için ayıralım. Yumurtanın beyazının üzerine iki tatlı kaşığı tuz ve bir yemek kaşığı toz şekeri koyup biraz karıştırıyoruz. Üzerine sütümüzü, yarım paket margarini ve bir bardak zeytin yağımızı koyup tekrar karıştırıyoruz. Poğaçamızın üzerine aldığı kadar un ekliyeceğiz ancak ilk seferde eklemeden önce unumuzun içine bir paket instant mayayı koyup karıştırıp sonra sıvı karışımının içine dökelim. Kulak memesi kıvamına gelince (çok yumuşak bi hamur olucak) bir saat kadar ılık bi ortamda bekletiyoruz üstünü kapatıp. Ben kaloriferin yanına koyuyorum mesela. Bir saat sonunda içi boş olarak yuvarlak hamurlar yapıp aralıklı olarak tepsiye diziyoruz. Araları açık olsun çünkü pişerken büyüyor. Ben içi boş yapıyorum çünkü piştikten sonra sadwich gibi yapıp arasına salça peynir falan koyuyorum kahvaltıda. Siz isterseniz içine malzeme koyabilirsiniz.

Neyse efendim sözü fazla uzatmayalım hamurdan yuvarlaklar yaptıktan sonra yarım saat de tepsi de bekletiyoruz. En sonunda önceden ısıtılmış 190 derece fırında pişiriyoruz. Çok pişirmeyin kaskatı olmasın, yumuş yumuş olsun:D Bi de afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder