Haftasonunda Pasta Mı Yapsak?




Aslında bu konuda öyle çok tecrübeli değilim ve ahkam kesicek halim de yok, ancak ben pasta yapmaya kalktığımda en çok zihnimi meşgul eden soru "Nasıl Süslesem" oluyor. O yüzden geçtiğimiz anneler gününde yaptığım amatör pastamı, benim gibi amatörlere örnek olsun diye eklemek istedim.


Ben hazır pasta tabanı kullandım ve şekerli kakaolu suyla iyice ıslattım kekini. Krema olarak herkesin kendince bi tarifi vardır diye ve ben de hala mükemmel kremaya ulaşamadığımdan sizinle paylaşabileceğim bir krema tarifim yok.


Benim asıl değinmek istediğim konu pastayı nasıl daha derli toplu gösterebilirim sorusuna bir cevap olabilmek. Çok sık pasta yapmadığım için pastanın üzerini kremayla kaplarken istediğim mükemmelliği yakalıyamıyorum. Başak burcu kadını olarak dağınık görüntülere ve nizamsız işlere takıntım olduğu için pastanın kremasını sürdükten sonra düzgün görünmesini nasıl sağlarım diye biraz araştırdıktan sonra çocukluğumdan beri çok sevdiğim rolu katların çok güzel kusur kapatabildiğini gördüm. Rulo katların pastaya yapışmasın için etrafını biraz kremayla sıvayın sonra dikkatli bir şekilde ruloları yapıştırmaya başlayın.(Bu arada yaklaşık 4 paket rolukat kullandım ben bilginiz olsun) Yapması hiç zor değil. Aslında bu aşamada bile bırakılabilir. üzerine biraz çilek çikolatayla yine derli toplu bir görüntü elde edilebiliyor.

Ancak ben içimdeki nizam duygusundan dolayı ne yapsam diye düşünürken aklıma buzluktaki bisküvi ve kek kırıntıları geldi. Daha önce magnolia yaparken artan burçak bisküviler ile başka bir pastamdan arta kalan kekleri rondodan birlikte geçirip buzluğa atmıştım. Pastamın üzerini bu kırıntılarda doldurunca çok güzel kumlu bir görüntü oluştu. Aslında evde çilek olsaydı üstüne biraz da çilek koysam tam istediğim gibi olucaktı ama marketdeki çilekleri beğenmeyince pastayı muzlu yaptım. 

Ben de pastanın kremasında da kullandığım damla çikolataları üzerine serpip kalp çikolatalarla süsledim. Böylece insan içine çıkarabileceğim bi pastam oldu:) Sonra da etrafını kurdaleyle bağladım. Bağlamazsanız biraz risk almış olursunuz, en azından buzloabındaki bekletme süresi boyunca kalsın kurdele. Bu arada pastanın etrafına kitkat kullananları da gördüm ama markette reyonalara bakarken kitkatın fazla kaba kalıcağını düşündüm ve tercih etmedim, ama tabi ki karar size ait. Benden şimdilik bu kadar, sevgiler öpücükler..

Yorumlar

Yorum Gönder