18 Eylül 2014 Perşembe

Kurt Seyit'e Fahriye Evcen Dopingi İşe Yarar mı?

Nermin Bezmenin kitabı Kurt Seyt ve Shura'yı, dizisinin çekileceğini ve başrolünde Kıvanç Tatlıtuğ'un oynayacağını öğrenince hemen alıp okumuştum ve çok çok beğenmiştim. Birçok kişi gibi benim de diziden beklentim çok yüksek oldu bu yüzden, ama bir şekilde dizi nedense tutmadı. Benim tahminim dizinin kitabın senaryosunun dışına fazlasıyla çıkması ve çok klişe olayların eklenmesi, reklamsız çok uzun süre yayınlanması ve Rusya'da geçen sahneler nedeniyle Ruslara özgü davranış ve konuşma şekillerinin Türklere samimiyetden uzak gelmesi. Bu nedenlerle Türkiye çekimleri başladığında işin renginin biraz daha değişeceğini düşünmüştüm ancak çok da fazla fark eden bir şey olmadı maalesef.



Bu yaz Kurt Seyt ve Murka kitabını okudum, kitapla ilgili yorumlarımı yazıcam elbetteki ancak yine burda çok kısaca kitabı yazım dili ve hikayeleme açısından çok beğendiğimi, Kurt Seyt için üzüldüğümü ve kitabın sonunda Murka'ya çok kızdığımı belirtmek isterim. Murka rolünü kime vereceklerini çok merak ediyordum çünkü hem Kurt Seytin hayatındaki başrol hem de dizideki başrol oyuncusu çok önemliydi. Fahriye Evcen'i duyunca doğru bir seçim olduğunu düşündüm ve çok sevindim. Benim gibi düşünenlerin çoğunlukta olduğu kanaatindeyim ancak yine farklı düşünenlerin yorumlarını duymak isterim.


Neden Fahriye iyi bir seçim derseniz, öncelikle fiziksel benzerlik inandırıcılık açısından önemli. Bunun yanısıra (kitabı okuyanların beni anlayacağını düşünüyorum) Murka çok küçük yaşta Seytle evleniyor ve çok farklı bir hayatın içinde kendini bulduğu için kaprisli, şaşkın, biraz mutsuz ama aslında çocuk gibi minicik şeylerle birden bire mutlu olabilen tereddütlerle dolu bir kadın. Fahriye Evcen'in çocuksu tavırları başarıyla oynayacağına eminim ki zaten kendisi Özcan Deniz'le oynadığı filmde bunu kanıtlamıştı. 


Bütün bunlardan en önemli olanı ise ikisinin yanyana yakışacığını düşünüyorum. Farah Zeynep aslında çok beğendiğim bir kadın ancak dizideki makyajını çok başarısız bulduğumdan yeterince güzel görünmüyordu. Ancak Fahriye Evcen'in çekimlerden yansıyan ilk fotoğraflarında görsel olarak daha güzel göründüğünü, kapalı giyim konusunda Çalıkuşundan tecrübeli olduğu için iğreti durmadığı, rahat olduğu anlaşılıyor. Bu kadar güzel çekimleri olan, iyi oyuncuları olan büyük bütçeli bir dizi umarım klişelerden bu sezon uzak durur ve ben severek izlemeye devam ederim. Benim gibi düzenli izleyen çok az sanırım ama bu sezon daha ümitliyim.

6 yorum:

  1. kitabı okumadım, peşinen diyeyim...
    yalnız tutmamasıyla ilgili, bilmiyorum ama sanki çok mu alıştık?
    ege'de, karadeniz'de, güneydoğu'da ilk bölümün başlaması ve ardından istanbul'da devam etmesi.
    aşk, entrika... sonra altı üstü bir olayı 1 saate yayma. reklamlarıyla birlikte 3 saate sarkması. dahası... :/
    sadece yalan dünya'yı izleyebiliyorum. yoksa ne yazık ki cnbc-e, e2, fx, fx crime 40-50 dk.da mide ağrıları geçirtmeden dertlerini sunabildikleri için daha mutluyum gibi.. :(
    sözün özü, eğer saatleri, biraz olsun hızlanmayı düşünürlerse niçin tutmasın :) izlemedim gerçi bilmiyorum ama oyunculuklarla ilgili eleştirilerde biraz fazlaca gibiydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı diziler konusunda çok haklısın oyüzden bir çok kişi artık internetten bir kaç bölümünü bir günde arka arkaya izleyebiliyor sıkılmadan ama Türk dizilerin bir bölüme zor dayanıyorsun ya da dayanamıyorsun. Malesef kısır bir döngü var bu durumla ilgili, kısa olursa reklam alamıyorlar maliyetini çıkaramıyorlar. Brezilya usulü devam eder gibi görünüyor bir süre daha.

      Sil
    2. bu yalan dünya bariz bir şekilde yapıyordu. gene amerikan usulü: ürün yerleştirme... ayrıca reklamlara girmeden, adını bilmiyorum ama, hani alttan yandan üstten çıkan banner benzeri şeyler... onları tercih ederim. yeter ki saat 20.00'da başlaması gereken dizi, özetleriyle 20.45'te başlamasın ve sonrasında 23.30'a dek aynı kanala yapışıp kalınmasın :D

      Sil
    3. Çok haklısın 3 saat boyunca kitliyorlar bizi ekrana özetlerle

      Sil
  2. Bence hiç olmadı, yazık oldu faraha.. Kızı harcadılar resmen dizi tutsun diye.. Ama diğer yorumlarına tamamen katılıyorum canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faraha yazık oldu gerçekten çok başarılı ve güzel bi kız, ama Kurt Seytin hayatında toplam 6 yıl kalıyor ve İstanbula geldikten sonra ayrılıyorlar. Murka ömrünün sonuna kadar Seytle oluyor yani zaten rolü çok fazla olucaktı. Shura istanbulu terk ediyor normalde, oyüzden yakında Farah gidebilir

      Sil

Follow Me From Bloglovin

Follow on Bloglovin