30 Ekim 2014 Perşembe

Portakallı, Tarçınlı, Fındıklı Kek İsteyen Var Mı?


29 Ekim Cumhuriyet Bayramımızı yaşanan bütün olumusuzluklara ve "Ne Mutlu Türküm Diyene" diyemeyenlere inat kutluyorum. Bayram nedeniyle evde olmak benim için ayrıca bir minnet meselesiydi o konuya hiç değinmiyorum bile:) Yazın doğru düzgün mutfağa girmezken şimdi de durmadan kek yapmaya başladım. Dün de hazır evdeyken tantitoniden aldığım yeni aldığım kek kalıbımla bayram keki yaptım. Tantitoninin silikon kalıpları muhteşem, kesinlikle keki içinden çıkarmak çok basit ve zahmetsiz. Diğer satılan silikon kek kalıplarına göre fiyatı birazcık daha fazla ama indirim döneminde yakalarsanız kaçırmayın derim.

28 Ekim 2014 Salı

Jojo Moyes / Sevgilimden Son Mektup

Kitap okumayı sevenlerin bir de kitap okuma keyfi diye bişey var ya hani, bazen o keyif kitap okumanın kendisinin önüne bile geçebiliyor:) Ciddi ciddi hazırlanıyorum kitap okumaya. Kahve, çay yapıyorum ya da kek yapmışsam pişmesini bekliyorum, dışardaysam ve kitabım yanımdaysa mutlaka biyerde oturuyorum bişeyler yiyorum ya da kahve içiyorum. En kötü ihtimalle şimdi havalar soğuduğu için koltukta uzanırken hemen bi battaniye atıyorum üstüme, Digiturk'ün Nu Jazz kanalını açıyorum. Gün içindeki gerçekten en güzel anlar benim için.

27 Ekim 2014 Pazartesi

Kremşantili Kakaolu / Sade Kek Tarifi


İşyerinde bi arkadaşımın ikramıyla hayatıma giren bu keki üst üste iki kere de kendim pişirince artık Browni tarifim gibi bıktırana kadar yapıcağım tariflerimin arasında yer aldı. O zaman bu pasta tadındaki kekimi sizinle de buluşturmanın zamanı geldi.

23 Ekim 2014 Perşembe

Kabaklı,Sütlü Lor Peynirli Makarna Tarifi




Dün eşim arkadaşlarıyla maç izlemeye gidince ben de kendime kadar basit bişeyler yapmak için mutfağa girdim. Eşim sebze yemediği için fırsatı değerlendirip kabaklı makarna yaptım. Yaparken güzel olucağını tahmin ediyordum ama yerken hayallerimin ötesine geçtiğini itiraf etmeliyim. Gelelim tarife:

Bodrum Zeki Müren Müzesi Gezimiz


 
Haftasonu aklımıza esip Bodruma gidince Zeki Müren'in müzeye dönüştürülen evini ziyeret edelim dedim. Yolunuz düşerse uğrayın, yurtdışına çıkınca köşe bucak geziyoruz tarihi yerlerini müzelerini falan ama kendi ülkemizde nedense önemsemiyoruz. O yüzden bir sonraki gün de Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesini yani Bodrum Kalesini gezdik, cebren ve hile ile! Verdiğim bu kati karardan bir an bile pişman olmadım, ozaman sizi de gezdireyim biraz..

14 Ekim 2014 Salı

Keçeden Baykuşlu Yastık Yapımı



Havalar soğumaya başladı, kış belki gelmedi ama herkesin kabuğuna çekilmeye başladığı mevsim çoktan geldi. Hem sosyal medyada hem de çevremde gördüğüm kadarıyla artık haftasonlarını bile evde sakin geçirmek bir çok kişinin tercihi. O zaman hanımlar ben diyorum ki, boş durmayalım elimizi çalıştıralım. Ben geçen kış başladığım keçeden baykuşlu yastık çalışmama devam etmeye başladım. Google görsellerden arattıktan sonra beğendiğim bir modeli kağıda çizdim sonra modeli kesip, keçenin üstüne koyup keçeye şekil verdim. Başını gördüğünüz baykuşun artık yapraklı gövdesi de hazır, iş sadece yasığa aktarmaya geldi, ama asıl mesele yastığı ve kılıfını bulmakta:) Size de tavsiye derim, şu gri günlerde renkli keçelerle uğraşmak günümü renklendiriyor.

8 Ekim 2014 Çarşamba

Rodos Plajlarını Keşfetmeye Hazır mısınız? 2. Gün


Bugün adayı keşif günü. Elimizde harita, altımızda Fiat Panda adanın koylarını keşfetmeye çıkıyoruz. İlk gün sıcakta Eski Şehri dolaştık, kültür gezimizi yaptık, sıra artık deniz, güneş, kum ve eğlencede. En baştan şunu söyleyebilirim ki hayatımda girdiğim en güzel sular bu adaya ait. Bir çok koyunda denize girdik, bazılara ise şöyle bir bakıp geçtik, bazılarına ise hiç uğramadık. Bizim kriterimiz kumsal olan plajlardan denize girmemekti çünkü adanın asıl taşlık ve kayalık olan plajlarının meşhur olduğunu biliyorduk.

7 Ekim 2014 Salı

Kahve Makinası ile Farklı Tarzlarda Türk Kahvesi Yapmanın Püf Noktaları


Ülkemize gelen turistlere ilk sorulan soru yemeklerimizi nasıl buldukları oluyor, tamam çok geniş ve detaylı bir mutfağımız var ancak içecek olarak da çok güçlü ve anlamlı bir mutfağımız olduğuna inanıyorum.  Bunların en başında ise Türk kahvesi geliyor.  Yunanlarda da çok yakın bir versiyonu Yunan kahvesi olarak geçiyor ve tat olarak bizdekine hiç de uzak değil ancak bizdeki anlam ve seramoninin onlarda olmaması en ayırıcı özelliği.  Bizim için kahve  yanında servis edilen suyuyla, lokumuyla, çikolatasıyla ve hatta günümüzde yeni yeni tercih edilmeye başlayan sade sodasıyla ayrılmaz bir bütün ve bütün bunlar için özel servisleri mevcut. Aslında miktarı çok az olan ve keyfi kısa süren bir kahve çeşidi olduğu halde ikramı için özel bir sektör oluşmuş olması bile kahvenin Yunan değil Türk olarak isimlendirilmesi için yeterli bir sebep. Doğuran değil bakan anadır misali kimin bulduğundan ziyade kimin geliştirdiği daha önemli bir nokta.

Cezvede ağır ağır pişirme yöntemini annelerimizden öğrendik ama bir de Türkkahvesi Makinası gerçeği var. Cezveye göre daha hızlı ve hata yapma payı daha düşük olan makina yönteminde aslında hepimiz üç aşağı beş yukarı güzel kahveler yapıyoruz. Profesyonel işi kahve pişirmek olan bir kaç kişiden edindiğim bilgilerin sonucunda farklı kahve versiyonlarının en güzel nasıl pişirildiğini öğrenip uyguladıktan sonra yazıya dökmenin zamanı geldi.

4 Ekim 2014 Cumartesi

Bayram Temizliğinden Yorgun Düşenler! Hepimize İyi Bayramlar :)


15 günde bir cuma günleri eve temizliğe bayan geliyordu ve o kadar şanslıyım ki bu sefer o cuma arife gününe denk geldi. Konu bayram temizliği olunca ben de boş duramadım tabi, dolapların içini temizledim ütü yaptım yerleri fırçaladım çamaşır suyuyla falan. 


Sonunda da bi yorgunluk kahvesi içtim Penguen eşliğinde. Penguenin bu haftaki sayısı çok güzel bilginiz olsun. Dün yorulduk ve bugün de et kesmekle uğraşıcaz evet, ama ben herşeye rağmen bayramı bayram gibi yaşamayı, tatile gitmek için bir kaçamak olarak görmemeyi tercih ediyorum. Allaha çok şükür ki bayramları dolu dolu yaşamama sebep olan akrabalarım var ve onların bir çoğuyla aynı şehirdeyim. Sadece babacım uzakta ilk defa. Allah herkesi sevdikleriyle tez zamanda kavuştursun...

2 Ekim 2014 Perşembe

Rodos Adası 1. Gün

Yunan adaları içinde ilk gittiğimiz ada Midilli olmuştu. Bu sene Sakıza ardından da Midilliye giderek gedikli seviyesine yükseldik sanırım:) Yakın adalardan gidilmeyi bekleyen Samos, Kos ve Meis kaldı. Kalan son 3 adayı yine kendimiz araba kiralayarak dolaşırız diye düşünüyorum, ancak daha uzak ve pahalı olan Santorini ve Mikanos için sanırım 3 günlük Cruise turları bize yetecektir. O zaman gittiğimiz diğer adalar olan Sakız ve Midilliyle karşılaştırarak Rodosu anlatmaya başlıyabilirim.