Kabaklı,Sütlü Lor Peynirli Makarna Tarifi




Dün eşim arkadaşlarıyla maç izlemeye gidince ben de kendime kadar basit bişeyler yapmak için mutfağa girdim. Eşim sebze yemediği için fırsatı değerlendirip kabaklı makarna yaptım. Yaparken güzel olucağını tahmin ediyordum ama yerken hayallerimin ötesine geçtiğini itiraf etmeliyim. Gelelim tarife:

Öncelikle yaptığım sostan kişilik miktar çıktığını söylemeliyim o nedenle iki kişye yetecek kadar makarnayı tuzlu suda haşlamaya bırakın. Makarna haşlanırken 1 adet kabağın üst kısmını bıçakla sıyırdıktan sonra sos tavanıza rendeleyin. İçine biraz tereyağı atıp biraz da tuz ekleyip kavurmaya başlayın. Kabaklar rendelenmiş olduğu için çabucak rengi değişip suyunu çekiyor. 

Kabaklar tam ölmeden içine biraz 1/3 dal kadar dereotunu doğrayın, 1 çay bardağı kadar sütü ekleyin ve iki yemek kaşığı tuzlu lor ekleyip karıştırarak sosun kendisini çekmesini sağlayın. En son üzerine karabiber ekerek ocağın altını kapatıp, tavanın kapağını kapatın. İçindeki süt ve peynir krema etkisi yaratıyor bilginiz olsun. 

Makarna piştikten sonra suyunu süzmeden delikli bir kaşıkla tanelerinden tabağınıza trasfer edin ve üzerine sostan gezdirin. Çok az yağlı, sebzeli ve sağlıklı makarnanız hazır. Ben üstüne iki dilim de kek yediğim için benim için sonu sağlıksız bitti o ayrı mesele:)

Yorumlar

  1. makarnaya anlam katan sosudur o yüzden basit gibi görünse de önemli mevzudur, değişik bir tarifmiş, kremalı denedim ama hiç sütle denememiştim. deneyeceğim muhakkak, lor yerine başka bir peynir olur mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lor peyniri koymamın sebebi beyaz beyniri doğramaya üşenmem desem:)) bence beyaz peynirle de süper olur, hatta Ezine de güzel olur ama ozaman kabağa tuz koymamak lazım sanırım.

      Sil
  2. bugün bende makarna yapacağım:)hem de bu tarifle:))ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim:)) bu arada sos gözüne koyu gelirse piştikten sonra çok az makarnanın suyunu ekleyerek açabilirsin. Afiyet olsun

      Sil

Yorum Gönder