Portakallı, Tarçınlı, Fındıklı Kek İsteyen Var Mı?


29 Ekim Cumhuriyet Bayramımızı yaşanan bütün olumusuzluklara ve "Ne Mutlu Türküm Diyene" diyemeyenlere inat kutluyorum. Bayram nedeniyle evde olmak benim için ayrıca bir minnet meselesiydi o konuya hiç değinmiyorum bile:) Yazın doğru düzgün mutfağa girmezken şimdi de durmadan kek yapmaya başladım. Dün de hazır evdeyken tantitoniden aldığım yeni aldığım kek kalıbımla bayram keki yaptım. Tantitoninin silikon kalıpları muhteşem, kesinlikle keki içinden çıkarmak çok basit ve zahmetsiz. Diğer satılan silikon kek kalıplarına göre fiyatı birazcık daha fazla ama indirim döneminde yakalarsanız kaçırmayın derim.


Malzemeler:
3 yumurta
1 subardağı + 2 yemek kaşığı toz şeker
3/4 subardağı sıvıyağ
1 portakalın kabuğunun rendesi
1 portakalın suyunu sıktıktan sonra bir bardağı tamamlıycak kadar süt
1 paketet vanilya
1 paket kabartma tozu
3 subardağına yakın un
2 yemek kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tarçın
1 subardağı fındık

Yapılışı:
Öncelikle bir adet portakalın kabuğunu rendenin ince tarafıyla fazla derine inmeden rendeleyin. Kabuk rendesini şekerle karıştırın ve yumurtaları da üzerine ekleyerek köpürene kadar çırpın. Kabuğunu rendelediğiniz portakalın suyunu sıkın ve bir bardağa boşaltın. Yaklaşık yarım bardak kadar olan portakal suyunun üzerine bardağı dolduracak kadar süt ekleyin ve bu karışımı yumurtalı şeker karışımının üzerine ekleyin. Sıvıyağı, vanilyayı ve tarçını da ekledikten sonra tekrar çıpıcı yardımıyla çırpın. Bu aşamadan sonra kekinizin sönmemesi için artık çırpıcı yerine elinizle karıştırmanızı tavsiye ederim. Fındıkları rondodan geçirin. Kontrollü bir şekilde unu ve kabartma tozunu ekleyin. Son olarak fındıkları ekleyip karıştırın. Karışımı kek kalıbınıza boşaltın. Eğer benim gibi iki renkli kek istiyorsanız, karışımın az bir kısmını ayırın ve iki yemek kaşığı kakao ve 1/4 çaybardağı kadar süt ekleyip tekrar çırpın. Beyaz karışımı döktükten sonra kakaoluyu da üstüne dökün ve bir çatal yardığımıyla biraz karıştırın. 170 derece fırında kürdan kontrolü yaparak pişirin. Piştikten sonra ılınana kadar bekleyip kekinizi kek standının üzerine ters çevirin ve süslemek için pudra şekerini süzgeç yardımıyla serpin. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. soğuk günlere yakışan harika bir tarif eve gidince deneyeceğim canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Vildancım, pişman olmayacağına eminim.
      Şimdiden afiyet olsun:)

      Sil
  2. Nefis gözüküyor valla,tam bu havaların keki :))

    YanıtlaSil
  3. Tadını az çok tahmin ediyor olsam da, ondan öte görüntüsü bile yakıyor ortalığı. Güzelce demlenmiş ince belli bardaktaki çayı masaya alıp ve kısırı da kekin yanına koyduk mu; ne alâ... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Çay kahve hepsiyle güzel oluyor evde yapılan kekler. Pastaya bile tercih ederim sanırım:))

      Sil
  4. çok güzel görünüyor kalıbınızn markasını paylaşır mısınız

    AYDAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aydan hanım, kek kalıbımı Tantiyoniden aldım. Silikon kalıp.

      Sil
  5. Harika bir kek nefis bir kalıpmış bu! yalnız ben silikon kalıplara karşı nedense önyargılıyım.. daha önce almıştım ve nedense onda yaptığım kekler birtürlü istediğim gibi kabarmıyordu.. attım bende..
    acaba markadan markaya değişirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de kullanmadan önce bu kadar güzel duracağını tahmin etmemiştim kalıbın. Tabi markadan markaya fark oluyor ama bir de silikon kalıba alışma durumu var gerçekten. Bence pes etme:)

      Sil

Yorum Gönder