Bodrum Zeki Müren Müzesi Gezimiz


 
Haftasonu aklımıza esip Bodruma gidince Zeki Müren'in müzeye dönüştürülen evini ziyeret edelim dedim. Yolunuz düşerse uğrayın, yurtdışına çıkınca köşe bucak geziyoruz tarihi yerlerini müzelerini falan ama kendi ülkemizde nedense önemsemiyoruz. O yüzden bir sonraki gün de Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesini yani Bodrum Kalesini gezdik, cebren ve hile ile! Verdiğim bu kati karardan bir an bile pişman olmadım, ozaman sizi de gezdireyim biraz..
 


Ülkeye mal olmuş, Sanat Güneşi ünvanını almış bir sanatçı için gerçekten umduğumdan daha mütevazi bir evdi. İsmimin verildiği Zeki Müren Sokağında yanyana bulunan herhangi bir yazlık evden bir farkı yoktu. Tabiki güzel bir manzarası vardı, Bodrumun göbeğindeydi ama estetik ve sanat kokan ancak olabildiğince mütevazi döşenmiş bir evdi. Bahçesinin manzarası muhteşemdi. Kocaman bir heykeli ve arabası bahçede sergileniyordu.


 Üstteki resimler misafirlerini ağırladığı, televizyon izlediği hem misafir odası hem oturma oadası olarak kullandığı odaya ait. Gördüğünüz gibi eşyaların hiç biri basit sıradan değil ama aslında gayet mütevazi.

 

 

 

  

Üstteki resimler yatakodasına ait. Yatak takımı İstanbuldaki evinden getirtilmiş. Odanın içinde sabahlıklarının sergilendiği bir dolap ve ayak ucunda bir oturma grubu mecvut. Benim en ilgincime gidenlerse kondisyon bisikleti ve atın rengi parmak arası terlikler oldu:)

 


Mutfak bölümü beni en çok hayalkırıklığına uğratan yer oldu. Sonuçta burası çok önemli ve varlıklı bir sanatçının evi ancak bize ışıltılı ve renkli gelen hayatların sahipleri aslında nasıl basitlikte yaşıyorlarmış, bunu görmek beni hayalkırıklığına uğrattı belkide.

 

Mutfağın içinden geçilerek merdivenlerin olduğu kısma geliniyor. Merdivenlerden çıkınca üst kattaki odaları gysileri ve takıları sergilemekte kullanmışlar. En eğlenceli kısım burası:)


 Ayakkabılara dikkat! Boyum kadar topuğu var nerdeyse.





 Çok fazla takısı sergileniyorken ben sadece bir tanesinin fotoğrafını çekmişim. Mücevherleri görünce fotoğraf çekmek aklıma gelmedi tabi:)


 Bütün malvarlığını Mehmetçik Vakfı ve Eğitim Vakfına bağışlayan, tercihlerinden dolayı yanlız bırakılan ve daha fazla kırılmamak adına inzivaya çekilen, evindeki tablolarından da anlayabileceğiniz üzere aslında çok mutsuz olan, şarkılarına hayran olduğum Zeki Müren'i bir kez daha hatırlamak ve onu daha iyi anlamak adına iyi ki gitmişim dedi. Sizin de aklınızda bulunsun istedim.

Yorumlar

Yorum Gönder