Baby Shower Hazırlıkları 1- Etamin Lavanta Kesesi

Yaklaşık iki ay önce yaşadığımız tatsız bir durum nedeniyle 45 evde istirahat etmek zorunda kalmıştım. O süreçte pek halim olmadığı ve canım da sıkkın olduğu için blogta da pek aktif olamadım. 45 günlük raporun ilk 20 gününde bayık bayık evde yattıktan sonra geri kalan 25 gününde biraz daha kendime geldim ve 7. ayımın başında erken bir baby shower yapmaya karar verdim. Genel de son aylarda yapılan bu etkinlik, havaların daha da ısınacak olmasından ve son aylarımda kendime güvenemeyeceğim için, hazır karnımda çıkmış ve tam bir hamile görünümüne kavuşmuşken Haziran'ın başında bu işi halledeyim dedim. Zaten evde olduğumdan ve fazlaca da dışarı çıkamadığımda bol bol el işlerine sardım. 


Yine böyle evdekileri değerlendirmece usulü kendime iş çıkartırken memuriyetimin ilk yıllarını geçirdiğim Ordu'dayken aldığım 5 yıllık etamin kumaşımı buldum. O kadar çok almışım ki masa örtüsü mü yapsam Amerikan servis mi yapsam derken bebek partisi için etaminden lavanta keseleri hazırlamaya karar verdim. Muhtemelen raporlu olmasaydım 43 tane lavanta kesesi yapma işine girişmezdim:) Nitekim bayağı vakit alıyor. Ancak zamanın nasıl geçtiğini anlamadan evdeki sıkıcı günlerimde can kurtarıcı oldu bu iş benim için. Etamin kumaşımla birlikte aldım iplerimi de buldum ve daha önce kurdele nakışı kursunda kullandığım ve elimde fazladan bulunan kurdelaları da değerlendirerek hiç evden çıkmadan (nasıl bir kirli çıkıysam artık !) etaminlerimin 33 tanesini tamamladım. Neden 33 tane derseniz elimdeki kumaştan ve ipten o kadar sayıda çıktı. Ancak parti tahminim 40 kişi civarında olucağı için işe başlayınca 10 tane kese yapıcak kadar etamin, ip ve kurdela daha aldım.

Ben evde olduğum dönemde etaminleri yapmaya çalışırken, sevgili ortağım ve Sedoşun Bloğunun sahibesi Sedacım, bana kemeraltından keseleri doldurmak için boncuk elyaf ve lavanta alıp gönderdi. Resimlerde gördüğünüz keselerde pembe keselerim yok maalesef ziraa onları yapmaya henüz başlamadım ama 33 tane yapmış biri olarak 10 taneyi çantada keklik olarak görüyorum:) Onları da yapınca yazıyı Editleyip resimleri ekliycem ekstra olarak.

Efendim gelelim asıl meseleye. Keseleri nasıl yaptım?

 

Yaklaşık olarak 25 cm uzunluğunda ve 15 cm eninde parçalar kestim. Google görsellerden karmaşık olmayan bir çiçek motifi buldum ve motifleri her kareye bir çarpı gelicek şekilde değil de 2 kareye bir çarpı gelicek şekilde irice işledim. Böylece hem yapması daha kolay oldu hem de çiçek daha görünür oldu. Çiçeği işledikten sonra parçayı ikiye katlayıp yanlarının biraz içten başlayarak, ağzı kısmına 3-4 cm kalana kadar etamin ipiyle irice diktim. İçlerini elyaf ve lavanta karışımıyla iyice doldurduktan sonra organze kurdeleyle sıkıca bağlayıp fiyonkladım.

Ben kendimce kolay olan yöntemi seçtim, siz daha zor ve güzel görünenlerden yapmak isterseniz bloglarda çok güzel örneklerini bulabilirsiniz, ama benim yöntemim en kolayı bence:)

Keselerden sonra sırada evimizin bahçesinde yapmayı düşündüğüm baby shower pikniği için süsleme hazırlıkları var. Yakında yeni bir hazırlık yazısıyla tekrar birlikte olucaz. Sevgiler:)

Yorumlar