Baby Shower Hazırlıkları 2- Ponpon Yapımı

Baby shower'a son bir kaç gün! Süslemeler için tüm hazırlıklarım bitti. Bugünden itibaren cupcakeler, kurabiyeler ve pasta yapımıyla uğraşıcam. Bir de tabi hediyelik ojeler var ancak onları süslemek için artık vaktim yok, üstlerine sadece sticker yapıştırmayı düşünüyorum.

Süslemeler için balonlar ve hazır bir kaç farklı figür satın aldım, ancak baş aktörüm tabiki pelur kağıttan yapılan ponponlar. Bu tarz ponponların hazır olarak kesilip katlanmış olanları satılıyor, ancak bence asıl iş onların katlarını tek tek açıp asmak olduğu için hazır almanın çok bir mantığı yok. Pelur kağıtları top olarak ya da kilo ile almak daha mantıklı ve ucuz. Ben resimde görünen boy için kağıdın 1/4'ünden 5 katlı olarak yaptım. Daha dolgun olmasını isterseniz 6 ve ya 7 kat da kullanabilirsiniz. Daha fazlası bu boydaki ponponlar için gereksiz bir kalınlık yaratıyor. Ben bazılarının uçlarını yuvarlayarak kestim, bazılarını ise iki kenarından girinti vererek tepesi olmayan üçgenlere benzer şekilde kestim.

Evin içinde kullanmak için bu boy küçük ponponlar hazırladım ancak bahçe için ayrıca kağıdın 1/2'si ve tamamını kullanarak daha büyük boylar hazırladım. 1/2'sini keserek hazırladığım ponponlarda 8 kat kullandım, kağıdın tamamını kullandığım en büyük boy ponponlarda ise 10 kat kullandım. 

Toplamda 150'ye yakın ponpon hazırlandı, onların hepsini nasıl açıcam hiç bilmiyorum, biraz deli işi oldu sanırım:)

Pastamı da kendim hazırlamak istediğim için aslında biraz fazla yormuş olucam kendimi, ama hem özeniyorum hem de kontrol manyağı olduğum için başkasına güvenip işi pek paslıyamıyorum. Tabiki ponpon, kurabiye ve lavanta kesesi yapımında yardımcı olan ve olacak olan arkadaşlarım oldu, onlara burdan birkez daha teşekkür ediyorum. Yardımsız altından kalkamazdım, ancak yine de bir hamile için sanırım bu tarz işlerde bir organizasyon şirketiyle anlaşmak mantıklı olabilir:)

Yorumlar