Kıymalı Patetesli Kolay El Açması Börek

Hamileliğimin son sekiz haftalık bölümüne girdim bile ve artık resmi olarak izinliyim:) Bu sene hamilelik dolayısıyla oruç tutamıyorum ama eşim bırakmadan tutmaya devam ediyor. Aslında biraz nefes darlığı ve kalp çarpıntısı olan bir hamile için fazla bir hazırlık yapamıyorum iftar için, kolay menülere yöneliyorum ve yemek yaptığım günlerde evde başka hiç bişey yapamıyorum. Ama yine de mutfağı seven biri olarak evde onca iş beni beklerken geçen günlerde Nurselin Mutfağını izlerken gördüğüm Arnavut Böreğinden esinlenerek ben de iftar için uyduruk bir börek yaptım. Elde açma börek daha önce hiç yapmamış biri için bile fazla hata yapma ihtimali olmayan bu kolay böreği belki siz de iftar için yaparsınız diye düşünerek paylaşmaya karar verdim.



Ben burada tam olarak malzeme listesi vermiyorum çünkü ben de evde hamuru tutarken evdeki un miktarı kadar hamur yapabildim. O yüzden tam bir ölçüm yok, sadece böreği yaparken kullanılan mantık hoşuma gittiği için daha çok ondan bahsedicem.

Sadece un, su ve tuz kullanarak bir hamur tutun. İki kişilik, tart kalıbı büyüklüğüne yakın bir börek için en az 2 bardak veya biraz daha fazla un kullanmanızı tavsiye ederim. Hamurunuzu tuttuktan sonra buzdolabında dinlenmeye bırakın ve bu arada böreğin içini hazırlayın.

İç harç olarak ben biraz sıvı yağ konmuş tavaya çiğ olarak bir adet büyük boy patatesi rendeledim ve patatesler neredeyse pişme noktasına gelene kadar güzelce soteledim. Patatesler sotelendikten sonra içerisine 250 gram kadar kıymayla birlikte tuz ve karabiber ekledim. Kıymalar da piştikten sonra harcın altını kapattım.

Buzdolabında dinlenmiş olan hamuru öncelikle iki eşit bezeye ayırdım. Bezelerden biri böreğin altı için, diğeri üstü için kullanılıyor. Her bir büyük bezeyi de 4'e böldüm, yani toplam da 8 eşit bezeye sahip oldum. Yaklaşık elimin büyüklüğünde açtığım bir bezenin üzerine tereyağ ve sıvı yağ karışımı sürüp bir köşeye aldım. Açtığınız bezenin tam bir yuvarlak olması ya da şekli pek önemli değil, bu da benim gibi acemiler için oldukça önemli bir detay ziraa öyle güzel hamur açmak gibi bir becerim yok henüz.

Sonra bir bezeyi daha elimin büyüklüğünde açıp, üzerine yağ sürdüğüm açılmış bezenin üzerine koydum ve bu şekilde aralarında yağ olan 4 tane bezeyi üst üste getirdikten sonra hepsini birlikte biraz daha büyüttüm. Çok fazla açmanıza gerek yok çünkü geri kalanını ellerinizle halledebiliyorsunuz. Açtığınız tabanı tepsiye koyun ve ellerinizle tepsinin büyüklüğüne getirin ve üzerine harcınızı koyun. Tekrar üzeri için aynı şekilde dört bezeyi üst üste getirerek açın ve böreğin üstünü kapatın. İsterseniz işleminiz burada bitebilir. 

Ancak benim gibi biraz görüntüsünü güzelleştirmek isterseniz kenarlarını alttan üste doğru ufak ufak yuvarlayarak şekil verin ve fırına koymadan önce kesin. Anlatması uzun gibi görünse de normal elde açma börekler için gerekli olan yufka açma işlemine ihtiyaç duymayan, bezeyi biraz büyüttükten sonra gerisini elinizle büyüterek mükemmel yuvarlaklara ihtiyaç olmadan yapabileceğiniz bir börek.

Ben üzerine yumurta sarısı bile sürmedim, katların arasına sürdüğüm yağdan kalanını gezdirdim üzerine ve 190-200 derece arasında kontrollü pişirdim. Ben becerdiysem siz de yapabilirsiniz, sözüm tecrübelilere değil, benim gibi acemilere:)


Yorumlar

  1. Gündüz kuşağında seyredilecek tek program gerçekten Nursel'in mutfağı :) Ellerine sağlık buarada nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftasonu bile yayınlanıyo olması çok iyi oldu, izleyecek bişey bulamıyorum yoksa gerçekten:)

      Sil
  2. Of harika görünüyor güzel anne :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder