Bebek Beresi Yapımı


Evdeysem örüyorumdur, Ziraa kızım uyuyorken sessiz ortama çok alıştı ben de o uyurken sessizce bişeyler örüyorum sürekli. O kadar çok şey ördüm ki sırayla paylaşsam çok iyi olucak, çok fazla biriktiler ama biraz tembellik ediyorum nedense.

Sadede gelecek olursam, benim ördüğüm ip koton ip, bebek yününden de örebilirsiniz, onlar da çok yumuşak oluyor ve kesinlikle bebeğin tenine batmıyor. Koton ip biraz ince olduğu için ben iki kat sardım ve 5,5 numara şişle ördüm, bu şekilde gayet yumuşak oldu. Toplam 60 ilmekten başladım örgüye, bu haliyle 1 yaşındaki çocuklar için ideal, benim kızım 4,5 aylık olduğu için aslında 54 ilmekten başlasam daha iyi olucakmış.

Gözümle hizalayarak lastik kısmını ördükten sonra düz örgüyle baş hizasına kadar devam ettim. Sonra yavaş yavaş kesmeye başadım ve toplam da 30 ilmeğe kadar düşürerek ucundaki kısmı ördüm. O bölümü de gözümle hizaladım. Bitirdikten sonra ucuna ponpon yaptım ve şapkanın yan tarafına doğru hafifçe kıvırarak diktim. 

Üstündeki kalp figürünü pinterestteki kalp şablonlarına bakarak tığ ile örerek sonradan şapkanın üzerine diktim. Benim gibi tığ örgüsününe aşina olup şişle fazla desen yapmayı bilmeyenler bu tarz küçük figürlerle şapkalarını eğlenceli hale getirebilirler.

Umarım faydalı olmuşumdur. Sevgiler..

Yorumlar

  1. mervekucuuumm yaa ne tatlı olmuuş miniğe de nası yakışır :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder