Basit Düzeyde Amigurumi Baykuş Yapımı




Amigurumi oyuncak yapımı son bir kaç yıldır oldukça popüler durumda ancak internet üzerinde ücretsiz yapım aşamaları anlatan siteler ya da şablonlar pek mevcut değil, ziraa oyuncak yapımının workshoplarına belli bir ücret karşılığı katılıp o şekilde öğrenmek zorundasınız. Ben de bebeğim olduğu için vakit ayıramıyacak durumda olduğumdan kendi çapımda çok basit düzeyde ne yapabilirim diye düşünürken en klasik tema olan baykuşta karar kıldım. Kendime göre sayılar belirleyerek oluşturduğum şablon belki benim gibi meraklılarına vakitten tasarruf sağlar.



Gövde kısmı:
1. sıra: sihirli halka içine 15 adet ikili trabzan
2. sıra: her ilmeğin içine iki kere batarak ikili trabzan , toplam 30 ilmek
3. sıra: birinci ilmeğe iki kere 2. ilmeğe birkere, 3. ilmeğe iki kere, 4. ilmeğe bir kere batarak devam ediyoruz, toplam 45 ilmek
4. sıra: birinci ilmeğe 2 kere 2. ve 3. ilmeğe birer kere, 4. ilmeğe iki kere, 5. ve 6. ilmeğe birer kere batarak devam ediyoruz, toplam 60 ilmek
5. sıradan 11. sıraya kadar 60 ilmekle devam ediyoruz, her sıraya birer kere ikili trabzan.
12. sıra: iki ilmekte bir eksiltme yapıyoruz, 60 ilmekten 40 ilmeğe düşmüş oluyoruz.
13. sıra: 40 ilmekle devam ediyoruz
14. sıra: 3 ilmekte bir daraltma yapıyoruz, 30 ilmeğe düşüyoruz.
15,16,17,18,19. sıra: 30 ilmekle devam ediyoruz ve kapatıyoruz. kapatmadan önce içine elyaf doldurun.

Gözler:
İstediğiniz boyuttu kendiniz ayarlayabilirsiniz. Ben beyaz kısmı için sihirli halka içine 8 tane ikili trabzan yaptıktan sonra genişleterek üç sıra geçtim, siyah kısmı için bir sıra az geçerek üst üste ikisini diktim.

Burun:
6 ilmekle başlayarak her sırada bir sıra eksilterek üçgen şekli elde ettim

Ayaklar:
5 ilmekle başlayıp 3 sıra ikili trabzan geçtim. Son sırada ilk ilmeğe 4 kere ikili trabzan ikinci ilmeğe sık iğme, üçüncü ilmeğe 4 kere ikili trabzan dördüncü ilmeğe sık iğne, beşinci ilmeğe 4 kere ikili trabzan yaparak kapatıyoruz.

Kanatlar:
Sihirli halka içine 10 tane ikili trabzan yaparak istediğiniz büyüklüğe kadar genişletin, sonra yan taraflara dikin.

Yorumlar

  1. Çok sevimli olmuş. ;) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Sayfalarınıza şöyle bir dolaştım bebeğiniz ile mutlu bir yaşam dilerim baykuş örgünüz bebeklere uygun doğal oyuncak elinize sağlık şirin olmuş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder