Elif Şafak/ Havva'nın Üç Kızı




Elif Şafak dilini sevdiğim bir yazar. Kelimeleri kullanma şekli, araya Arapça kelimeler sıkıştırması tasvirlerini yerinde bir uzunlukta tutuması her zaman hoşuma gitmiştir. Şimdiye kadar okuduğum kitaplarında konu ve olay örgüsü de herzaman sürükleyici olmuştu. Sanırım bu konuda en zayıf bulduğum kitabı Havva'nın Üç Kızı oldu. Yine güzel bir dille yazılmış daha basit kurguda, ülkemizdeki kadının yeri ve din anlayışını sorguladığı bu kitabında daha derin, Elif Şafak'a yakışan olay örgüleri ve yorumlar görmek isterdim. Kitabın bende yarattığı en olumlu etki, konunun Oxford Üniversitesinde geçmesinden dolayı, üniversiteye girişle ilgili kızımı düşünerek araştırma yapmaya sevk etmesi oldu. İnşallah benim bebeğimde büyüdüğünde vizyonunu geliştirebileceği güzel bir üniversitede okuma imkanı bulur.

Elif Şafak Ayşe Arman'la yaptığı röportajda bu kitabı yazarken tırnaklarını yediğini, içinden akan taşan duyguları kaleme döktüğünü, yorumlarının sivri olmasından korktuğunu söylemiş ve felsefeyle yakından ilgilendiğini belirtmiş. Ben de diyorum ki keşke sadece felsefi fikirlerini yazdığı bir kitap olsaymış sadece, boşu boşuna bir kurgu oluşturmaya çalışmış o kurgu da çok basit sonu tam olmayan hatta yavan bir kurgu olmuş.

Son olarak, kitap bir şekilde elinize geçerse yada ciddi bir indirimde denk gelirseniz okuyun, indirimsiz fiyatıyla almak için acele etmeyin:)


Yorumlar

  1. merkevum bende ilk çıktığında hemen alıp okudum çok sürükleyici bi roman olmuş çok beğenmiştim ;)

    YanıtlaSil
  2. kitabı okumak istiyorum ama dediğin gibi indirime girsin öyle alırım..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder