Son Dönemde İzlediğim Yabancı Diziler

Vodafonered'in vermiş olduğu 3 aylık ücretsiz Netflix üyeliğimin suyunu çıkartırcasına ve hunharca dizi izliyorum. Çocukla nasıl vakit bulduğum konusuna da şöyle bir açıklama getireyim, dizileri özellikle Netflix'in indirilebilir içeriklerinden seçiyorum, izlemek istediğim bir kaç bölümü telefona indirip izledikten sonra siliyorum. Böylece işe gelip giderken, öğle aralarında internetimi harcamadan rahatça dizi izleyebiliyorum. Üyeliğimin bitmesine 1 ay kaldı sanırım o yüzden panik halindeyim:) Ücretli üyeliğe geçer miyim bilmiyorum çünkü çok fena bir hastalık bu ama çok da zevkli  o yüzden kararsızım. Neden özellikle Netflix derseniz, türkçe dublaj özelliği olması, indirilebilir içerikleri ve diziye kaldığın yerden devam edebilme özelliği en büyük avantajları. Bu küçük reklam arasından sonra(!) izlediğim dizilere geçebiliriz.

Cable Girls





Netflix orjinal dizilerinden biri. 1920lerde Madrid'de geçen dizinin konusu, ulusal telefon şirketinde çalışan bir grup kablo kızının arkadaşlık ve aşk ilişkileri. Dönem dizisi olması ilk ilgimi çeken şey oldu, giysiler çok zarif, binalar dekor çok güzel, konusu da gayet akıcı ve entrika dolu, daha ne olsun:) Çıtır çerez bi dizi, ilk sezonu çekildi, ikinci sezonu merakla bekliyorum. 

Black Mirror






Bu diziden haberi olmayan bir ben kalmışım galiba, ben de duydum ve çok çok çok beğendim. Her sezonunda 3 ve ya 4 bölüm olan ve bölümleri birbirinden bağımsız bir film dizisi diyebiliriz. 50-60 dakikalık kısa filmler aslında bunlar ve hepsi insanın hayal gücünü zorlayan, teknolojik ve bilim kurgu öğeleri içeren ama asıl amacı bugünkü düzenin karanlık yanlarını gelecekte geçen bölümlerle eleştiren bir distopya. Her bölümü farklı bir eleştiri. Eğlencelik değil düşünmelik (!) bir dizi.

Masters of Sex





Gerçek bir hayat hikayesinden yola çıkan dizilere ilgim var ve bu dizi de hem dönem dizisi olması hem de gerçek bir hikayeye dayanması nedeniyle ilgimi çekmişti. Konusuyla ilgili bilgiyi alıntı yapıyorum: 

"1957-1990 yılları arasındaki bir dönemi konu edinen dizi cinsel yaşam konusunda araştırmalar yapan Dr. William Masters (Michael Sheen) ile Virginia Johnson (Lizzy Caplan)'ın başından geçen olayları konu alıyor. Toplumun cinsel konularda utangaç kaldığı bu yıllarda, insanların kafasındaki katı düşünceleri değiştirmeye çalışmaktadırlar. İşinde başarılı bir jinekolog olan Dr. William Masters o yıllarda kadın ve erkeğin seks sürecinde yaşadığı tepkimeleri araştırmaktadır. Başlangıçta hayat kadınlarını bazı testlere tabi tutar. Zamanla işi geliştirerek Virginia Johnson ile birlikte durumu bilimsel bir araştırma haline dönüştürmek ister ve hastaneye taşınır. Seksin tabu olarak görüldüğü o yıllarda Dr. Masters'ın işleri umduğu gibi gitmez ve çalışmaları sapıklık olarak nitelendirilir."

İlk sezonunda erotik sahneleri vardı evet ama sonraki sezonları hiç de o şekilde değil, gerçekten çok başarılı oyunculuklar var ve konusu çok güzel ve akıcı. Çıtır çerezlik bir dizi daha diyorum kısacası. Netflixte 3 sezonu var, diğer sezonları Dizipub'dan izliyorum. Tavsiye ederim.

The Mick



Bu dizi Netflixte yok o yüzden bunu da Dizipub'dan izledim. Kız kardeşi ve eşi yurtdışına kaçınca yeğenlerine bakmak zorunda kalan hafif serseri ama çok eğlenceli teyze ve 3 yeğeninin eğlenceli hikayesi olarak özetleyebilirim. Günün sonunda yorgunluğunuzu alacak bir komedi. Bölümleri yayınlanmaya devam ediyor.

Yorumlar

  1. black mirror yazın izleyeceğim dizilerden..

    YanıtlaSil
  2. Blogunuz çok güzel.
    Dizi değil de daha kısa soluklu olduğuu için film konusunda tavsiyelerinizi beklerim.
    Bloguma da beklerim:)

    YanıtlaSil
  3. Tavsiyeleriniz için teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder