Wayuu Clutch Yapımında Dikkat Edilmesi Gerekenler



Şu sıralar örgüye meraklı herkesin bildiği, bilmeyenlerin de moda olunca fark ettiği bir Wayuu çanta çılgınlığı aldı başını gidiyor. İşe başladıktan sonra tempom artınca örgüye hem vakit bulamamıştım hem de beni heveslendirecek bişeyle karşılaşmamış ama Wayuu çılgınlığına ben de karşı koyamadım. O kadar moda olmasına rağmen Türkçe kaynaklarda hemen hemen hiç bir açıklayıcı bilgi bulamadım maalesef. Örmesi gerçekten çok zahmetli olan bu çantalara ben de önce bir Clutch'la başladım, şimdi ise büyük boy çanta örmeye başladım. Başımdan bir sürü talihsizlik geçti ve çıkan sonuç beni çok da memnun etmedi. Bir sürü deneme yanılma yaptıktan sonra ( sadece clutchta değil çantada da bi kaç talihsiz denemem oldu) ben yandım siz yanmayın diye bazı tecrübelerimi paylaşmak istedim.



Ben resimdeki, çantayı örmek için yüncüye gittim ve merserize ipleri göstermesini istedim. Daha önce merserize iple bir şey örmediğim için adamın gösterdiği iplerden istediğim renkleri aldım geldim ve örmeye başladım. Ördükçe resimlerdeki kadar parlak durmadığını fark ettim ve sonuç olarak bana verilen ipin merserize olmadığını öğrenmiş oldum. Yine de örmeye devam ettim ve minik çantamı bitirdim. Normal çanta örmeye başlamadan önce küçük bişeyle başlamam çok iyi olmuş ziraa koca çantayı bu amigurimi ipleriyle örseydim boşa gidecekti.

Clutch yaparken ben kenarlarda bitirme yapmadan sarmal şekilde örmeye devam ettim çünkü bi çok yerde sarmal şekilde örün diyordu ama siz siz olun sakın böyle bir şey yapmayın, çünkü çanta yukarı çıktıkça kayma yapmaya başladı. Ayrıca benim gibi beğendiğiniz bir deseni kırpıp clutch yapmaya çalışmayın ilmek sayısını tutturmak için boyutlarını istediğiniz gibi tam ayarlayamıyorsunuz. Mesela benim ki en olarak istediğimden küçük oldu. Aynı zamanda modelde hafif kayma olunca çok içime sinmedi ama yine de fermuar alıp diktim ve püskül yaparak kullanılır hale getirdim. 

Normal boy çanta yapmaya karar verince bu sefer gerçek merserize ip almaya gittim ve Alize'nin merserize ipini aldım 5 renk. Bir de çantanın tabanında sarkma olmasın daha tok dursun diye hayalet ipin bir kalın boyunu aldım ve böylece 6 ipi aynı anda yürüterek örmeye başladım. Yuvarlak taban örmek gerçekten zor çünkü normalde tek iple örerek tutturmaya çalıştığınız sayılar, içinden 6 ip yürüterek tutturmanız imkansız. Ben ilk önce 8li örmeye başladım, bombe olunca söktüm 10lu örmeye başladım. Yarıdan fazlasını ördükten sonra tekrar söktüm, bu sefer 12 li örmeye başladım. Sökmekten gına geldi artık o yüzden tabanına desen koymadan düz renk ördüm ama yine de ipleri içinden yürüttüm ki kalınlık ve ilmek farkı olmasın.

Ben artık tabanı bitirip kenarlardan yükselmeye başladım ama ördükçe ve gördükçe tecrübe ediyorum ki, tekrar ip alacak olsam etamin orlonu alıp iki kat sararak kullanırım ve içeriden yürüttüğüm hayalet ip yerine, beyaz makrome ipi yürütürüm ki hem çabuk büyüsün çanta hem de dik dursun. Ama artık bi daha para verip ip almayı düşünmüyorum ziraa astarı yüzünden pahalı olucak. Ben şuan da bildiğiniz iğneyle kuyu kazarcasına örüyorum. İlmeklerim minicik oluyor ve örgü çok zor ilerliyor. Satmak için örenler yukarıda bahsettiğim şekilde örüyor, başka türlü çantayı bitirmek imkansız. Mesela ben heralde seneye anca bitiririm:)

Ördüğüm büyük çantayı da fotoğraflayıp yapım aşamasından bir sonraki yazımda bahsedicem. Yapmayı düşünenlere şimdiden kolay gelsin..

Yorumlar