Zülfü Livaneli - Sevdalım Hayat




Zülfü Livaneli'yi insanlara karşı seviyesini ve mesafesini bozmayan saygılı duruşundan dolayı her zaman sevmişimdir. İlk kez bir romanıyla tanışmam üniversite döneminde "Mutluluk" kitabını okumamla olmuştu. Sonuçta besteci birinin çok da kayda değer bir kitap yazamayacağı gibi bir hatalı düşünceyle kitabı elime alıp, büyük bir takdirle bitirmiştim. O günden beri saygılı mesafesini sevdiğim Zülfü Livaneli'nin yazar kimliğini daha da çok sevdim. Bestelerindeki yenilikçi ve zamanının ötesinde melodileri, normalde tarzım olmasa da "Hey Özgürlük", "Gözlerin", "Yiğidim Aslanım" gibi bestelerini çok severim. Romanlarını, müziğini ve duruşunu sevdiğim birinin hayatını anlattığı eserini de çok severek okuyacağımdan emindim, öyle de oldu. Çok şaşırarak ve hiç tanımadığımı fark ederek, siyasi yönünü ve arkadaşlıklarını ilginç bulduğum, aksiyon dolu bir hayat öyküsüydü. Zülfü Livaneli sevenlerin ilgisini çekmiş olduğuna eminim, ziraa kitap yeni bir yayın değil ben biraz okumakta geç kaldım.

Türkçenin çok iyi kullanıldığı, eğlencelik değil doyurucu bir kitap okumak isteyenlere tavsiyemdir.

Yorumlar