Sonbaharda Hallstat Gezisi



Ekim ayında yaptığımız 3 günlük Viyana tatilmizin bir gününü Hallstat'a ayırmak, tatil boyunca verdiğimiz en doğru karar oldu. Her yerde yazılan ve bolca bulabileceğiniz detaylarla canınızı sıkmadan bu güzel günden bana kalan hisleri ve görselleri sizinle paylamak istiyorum.
Biz araba kiralamış olduğumuz için toplu taşımayla değil arabayla yolculuk ettik. Hallstat - Viyana uzak evet (3,5 - 4 saat kadar sürüyor) ancak yolun son bir saatlik kısmını güzel manzaralar eşliğinde harika yapılarla doğanın nasıl bütünleştiğini izleyerek ve sürekli "inanmıyoruuuumm" diyerek gerçiriyorsunuz. O nedenle bence yol 2,5 saat.

Fotoğraflarından hayran kaldığım Hallstat'ın gerçeği de beni kesinlikle hüsrana uğratmadı. Bir ucundan bir ucuna belki 1 km sahil uzunluğu olan bu minik köyün her bir noktasında fotoğraf çekerek hayranlıkla izleyerek 3 saatten fazla zaman geçirdik. Derin bir huzur, insana ve doğaya saygı, özenli bir hayatın insan eliyle yaratılmasını hem özerenerek hem de hayıflanarak izledim.

Benim için yine bir " neden biz bunu başaramıyoruz" günüydü kısacası. Dingin bir göl kenarına yapılanan bu şehir aslında en eski tuz madenine de sahipmiş.O nedenle sadece şehri dolaşmak değil aynı zamanda mağara gezisi ve teleferikle yolculuk da burada yapabileceğiniz güzel aktiviteler. Doğal olarak hem sahile kıyısı olan ama hemen ardında dağ yükselmesi bana biraz Karadeniz kıyılarını anımsattı. Demek ki biz de istesek doğal güzelliklerimizi parlatıp bambaşka bir güzelliğe dönüşürebiliriz.

Bişeyler atıştırmak için hem sahile kıyı hem de küçük meydanının etrafında güzel kafeler mevcut. Bununla birlikte "take away" yapabileceğiniz küçük pizzacılar veya tatlı büfeleri de var. Her bütçeye uygun bişeyler bulabilirsiniz.

Hem ruhumuzun, hem gözümüzün, hem de midemizin doyduğu güzel Hallstattan harika anılarla ayrıldık. Aklında olup da tereddüt edenlere gitmelerini kesinlikte tavsiye ediyorum.

Yorumlar