Ferit EDGÜ - Hakkaride Bir Mevsim



Ferit EDGÜ ile yeni tanıştığımı utanarak söylüyorum. Bazen geri dönüp bakınca nasıl saçma kitaplarla vakit kaybettiğime üzülüyorum. Gerçekten iyi ve nitelikli bir okur olmak, içerik olarak dolu dolu bir kütüphaneye sahip olmak istiyorsak yapılması gereken seçici olmak ve biraz kendimizi zorlamayı göze almak.

Bu zamana kadar çok başarılı kitaplar okuduğum gibi, "okumalık" olarak tabir edebileceğim kafa yormayan mutlu sonlu kitaplara da çok fazla zaman harcamışım. Okuma serüvenimde yaşadığım değişiklikliğin bana en güzel getirilerinden biri de Ferit EDGÜ ile tanışmak oldu.

Hakkaride Bir mevsim kitabı, yazarla tanışmak için çok doğru bir kitap mı tam bilemiyorum, çünkü yazım dili şiirle düz yazı arası okura olayları açık açık sunmayan gizemli bir dil. Diğer eserleri düz yazı şeklinde o nedenle başka bir kitabıyla başlamak doğru olabilirdi ancak ben sabırsızlık edip bu meşhur eseriyle tanıştım yazarla.

Özellikle öğretmenlerin ya da yaşadığı şehirden farklı bir coğrafyada görev yapmak durumunda kalanların çok daha iyi içselleştireceği bu eserin konusu, Hakkari'nin bir köyüne atanan bir öğretmenin kendini toplumun ve olayların dışında hissetmesi, akışa kapılması, bir yandan kendi hayatına bile seyirci kalırken diğer yandan başkalarının hayatlarına olumlu yönde dokunmasını ele alıyor.

Edebiyat şöleni neyse, bu kitapta bunu yaşıyorsunuz. Türk dilini çok iyi kullanan bir ustadan, kütüphanenizi zenginleştirecek bir eser edinmek isterseniz size bu kitabı tavsiye ediyorum.

Yorumlar