Nisan Ayında Okuduğum Kitaplar (10 Kitap)

Nisan ayında, uzun zamandır okumadığım kadar çok kitap okuyup bir çok yazarla ilk defa tanışmış oldum. Bütün kitaların teker teker detaylı yorumlarını sizlerle paylaşıyor olacağım ama size önceden küçük bir özet geçmek istiyorum.

Aslında özel bir sıralamaya bağlı kalmadan içimden geldiği gibi okuma yaptım ancak bundan sonra daha sistemli ve sıralı okuma listeleri oluşturmayı amaçlıyorum kendime.

1- Mecburiyet - Stefan Zweig - 56 Sayfa
İş Bankası Kültür Yayınlarından okuduğum bu novella, Zweig'dan en sevdiklerim arasına girdi diyebilirim.

2- Ermiş - Halil Cibran - 60 Sayfa
İndigo Yayınların okuduğum bu kıssadan hisseler kitabı, tam bir başucu kitabı türünde diyebilirim.

3- Kuşlar Yasına Gider - Hasan Ali Toptaş - 250 sayfa
Önceden Sel yayıncılıktan kitaplarını yayınlamayı tercih eden Hasan Ali TOPTAŞ, yaşanan olumsuzluklardan mı kaynaklı bilemiyorum ama Everest Yayınlarıyla anlaşmış.  Rahat bir dile sahip insanı yormadan düşündüren bir kitaptı.

4- Kabuk - Zeynep Kaçar - 173 Sayfa
Sel Yayıncılıkta ilginç ve güzel kitaplar bulabiliyorum. Bu ay okuduğum en ilginç dile sahip kitaptı diyebilirim. Tam bir kadın romanı. Severek okudum.

5- MOMO - Micheal Ende - 300 Sayfa
Pegasus Yayınlarından çıkan bir çocuk- yetişkin kitabı MOMO, şu sıralar çok popüler. Ben de bu akıntıya kapılıp merakla satın aldım.

6-Korku - Stefan Zweig - 95 Sayfa
Güzel psikolojik analizlerin yapıldığı, bir gün içinde okunabilecek bir novellaydı.

7-Hakkaride Bir Mevsim - Ferid Edgü - 198 Sayfa
Yazarla tanışma kitabım oldu. Seveni çok olan bir kitap hakkında acaba ben neler hissetim?

8-Bir Delinin Hatıra Defteri, Burun, Palto - Nikolay GOGOL - 120 Sayfa
Hepimiz Gogol'un Paltosundan çıktık diyen Dostayevskiye selam olsun

9- Hadula - Aleksandros Papadiamantis - 167 Sayfa
Jaguar Yayınlarından çıkan bir Yunan Klasiği. İyi ki okumuşum dedim.

10- Küçük Kara Balık - Samed Behrengi - 55 Sayfa
Çocuk Klasiği ama çocuklara pek uygun bulmadığım bir kitaptı.

Toplamda 1.474 sayfa okuduğum Nisan ayının genel özeti böyle. Siz neler okudunuz, okuduğum kitaplarla ilgili sizin yorumlarınız neler?




Yorumlar