Sapiens- Yuval Noah Harari Kitap Yorumu




İzmir Kitap Kulübü ile birlikte okuduğumuz Sapiens, okuma grubumuzda farklı görüşlerin belirmesine neden olan bir kitap oldu. Çok severek okuyanlar olurken fazla şişirilmiş olduğunu düşünenler de vardı. Son söyleceğimi ilk söylemem gerekirse ben fazla şişirilmiş bir popüler kültür kitabı olduğunu düşünüyorum.


Kitabın konusu genel itibariyle, arkeolojik bulgulara dayanarak var olduğuna inanılan insan çeşitlerinden doğal seleksiyon sonucunda bizim atalarımız olan homo sapienslerin tarihçesinden bahsedildikten sonra, insanlık tarihindeki (yazara göre) olumsuzlukların başlangıcı olan tarım toplumuna geçişle birlikte yazılı tarih, bilimsel devrim diye devam ederek günümüze kadar insanlık tarihinin bir özetini görüyoruz. Evet çok ilginç bilgiler de vardı tabi ki kitapta ama benim için şaşırtıcı olan bu bilgilerin olması değil değinilmeyen konulardı.

Özellikle Dünya tarihini şekillendiren ve şuanda dünyanın süper gücü olan Amerikadan doğru dürüst bahsedilmemesi, bütün kültürlerden bahsedilirken Yahudiliğe fazla girilmemesi kitabın biraz yanlı yazılmış olduğunu düşündürdü bana.

Heyecanla okuduğum bölümler de vardı ancak çoğu sayfayı "hadi artık sadede gel" diyerek hızla çevirdiğim sayfalar da oldu.

Biliyorum meraklısı çok ama ben yazarın diğer kitaplarına devam etmeyi düşünmüyorum. Bu alanda yazılmış daha bilimsel kitapları, çalışmaları ya da makaleleri okumayı tercih edicem sanırım. 

Uzun zamandır hoşlanmadığım bir kitaptan bahsetmemiştim bu platformda, bu kitap da gülün dikeni olarak  burada dursun:)

Yorumlar

  1. bu kitabı bende bir hevesle alıp okumaya başlamıştım seneler önce ama yarıda bıraktım maalesef. Yorumlarına tamamen katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Herkes övgüyle bahsediyor bu kitaptan. İyi reklamı yapıldı diyemi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi reklamı iyi yapıldığı için övgüyle bahsedenlar vardır mutlaka ama bir kısım da gerçkten besleyici bir kitap olduğunu düşünüyor. Biraz okuma tarzıyla alakalı olabilir.

      Sil

Yorum Gönder