Kitap Yorumu: Kazancakis- Zorba




Son zamanlarda okuduğum en ilginç karakteri içinde barındıran, çok zevkli ve modumu yükselten bir kitap oldu Zorba.  Yunan edebiyatından okuduğum ikici kitaptı ve şu ana kadar Yunanlılarla aram iyi diyebilirim:) Aslında yazım tarihi itibariyle eski bir kitap olsa da zaman mevhumunu hissetmediğiniz, hayat dersleri barındıran güzel bir okuma oldu benim için.

Zorba karakteri, yaşı ve yapısı itibariyle hayatın özüne kavuşmuş hiç bir şeyi dert etmeyen, onun yerine çözüm üretene farklı bir bakış açısına sahip özgür bir karakter. Kadınlara yaklaşımını sevmesem de onda bile içtenliğini koruyan samimi halleri hoşuma gitti. Hem hüzünlü hem eğlenceli hayatı dibine kadar yaşamayı seven ve öğütleyen bu çılgın ihtiyarla tanışmanızı tavsiye ederim.

Yorumlar

  1. Aslında uzun süre direndiğim bir kitap oldu "Zorba".
    Çünkü filmini izlemiştim ve böyle olunca okuyamıyorum. Ya da okuduğum kitabın filmini izlemek istemiyorum.
    Lakin okuma grubumuzn listesinde olan bir kitap. Ve okuyacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ben denüz filmini izlemedim ama merakla izlemek istiyorum. Sizin yaşadığınız durumu ben Körlük kitabında yaşadım. Filmini izleyince kitabı yarım bıraktım maalesef:)

      Sil

Yorum Gönder