Kitap Yorumu: Marcel Proust - Swannların Tarafı




Benim için Nirvana seviyesinde olan bir okumayla karşınızdayım. Daha önce Ocak ayında başlayıp yarım bıraktığım bu kitabı, karantina günlerinde olduğumuz şu günlerde daha sakin kafayla başlayınca çok güzel akıp giden bir metin oldu benim için Swannların tarafı.

Marcel Proust okunması kolay bir yazar olmamakla birlikte ben de kendini zorlamayı seven bir okuyucu olarak bunu başarabilirim dedim ve bir yola çıktım. İlk tökezlemeden sonra kendimi tekrar topladım ve yazar meydan okudum:) Uzun cümleleri, bir çiçeği, bir kiliseyi sayfalarca anlatabilmesi yazar için büyük başarıyken okuyucu içinde okuyabilmesi başarı kanımca. Hem severek ve takdir ederek okudum hem de "bu kadarına gerek var mı?" dedim yer yer. Tavsiye üzerine okunabilecek bir kitap olmadığı için tavsiye etmiyorum. Gerçekten hazır olduğunuza bu metinle karşı karşıya gelmelisiniz.

Kayıp Zamanında İzinde serisinin ilk kitabı olan Swannların tarafını Mart ayında bitirdim. Her ay bir kitap okuyarak bu yedi kitaplık seriyi bitirmek istiyorum. Umarım başarabilirim!

Yorumlar