Vadideki Zammbak - Balzac Kitap Yorumu



- Ölümden korkmuyordum ama karşılıklı bir aşkın mutluluğunu tatmadan da ölmek istemiyordum.

- O günden sonra sevgili olmadı artık, en çok sevilen oldu; yer isteyen, bağlılıkla ya da haz fazlalığıyla oraya yerleşen bir kadın gibi olmadı; hayır, bütün yürek oldu, kasların oynaması için zorunlu bir şey oldu. Bütün düşüncelerin anası, kurtaran kararların bilinmeyen nedeni, geleceğin desteği, koyu yapraklar arasındaki zambak gibi karanlıkta parlayan ışık oldu. Evet, atılması gerekeni kesip atan, tehlikedeki şeyi kurtaran yüksek kararları o verdirtti. Yenenleri yenmek için, bozgundan sonra yeniden doğmak için, en güçlü savaşçıları yormak için zorunlu olan direnci verdi bana..


Ahh Balzac.. Yazardan okuduğum ilk kitap Vadideki Zambak oldu. Yazarın kendisinin de belirttiği gibi üzerine çok düşünerek ve titizlenerek yazılmış bir eser olduğu, duyguların tasvirinden çok güzel anlaşılıyor. Dilini o kadar beğendim ki yakın zaman da Goriot Baba'ya başlamayı düşünüyorum.


Kitapta kurgudan çok, ortaya konulan aşkı çok sevdim. Kavuşulamayan, ama iki taraf için de farklı açılardan çok besleyici, bir yandan da kalıcı hasarlar bırakan, gökyüzünde süzülen bulut gibi tasvir edilen ve hep yol gösterici bir yıldız gibi takip edilen çok güzel bir aşk. 


Benin en sevdiğim klasiklerden biri oldu Vadideki Zambak. Dili biraz ağdalı da olsa, çok fazla altını çizdiğim cümleleri olan güzel bir başyapıttı. Özellikle Henriette'in Feliks'e yazdığı ve hayata yeni atılan biri için aşk, ilişkiler, yaşam ve iş hayatı için tavsiyler verdiği mektubu ara ara açıp okumak isterim.


Derin bir aşk hikayesi okumak isteyenlere tavsiyemdir. 

Yorumlar